מקורות בחמאס טוענים כי עידן אלכסנדר, שנחטף על ידי ארגון הטרור בשבעה באוקטובר ומוחזק מאז ברצועת עזה, ישוחרר היום (שני) בשעה 12:00 בצהריים, כך דווח בעיתון א-שרק הסעודי.
ארגון הטרור הרצחני חמאס ברצועת עזה הודיע אמש כי ישחרר את החטוף עידן אלכסנדר כמחווה לנשיא האמריקני דונלד טראמפ. מוקדם יותר, שליחו של טראמפ למזרח התיכון, סטיב וויטקוף, שוחח כבר עם הוריו.

בארגון הטרור טענו כי "כחלק מהמאמצים של אחינו המתווכים להשיג הפסקת אש, חמאס היה בקשר עם הממשל האמריקאי בימים האחרונים, והתנועה הביעה חיוביות רבה בנושא. שחרורו של החייל הישראלי עידן אלכסנדר, המחזיק באזרחות אמריקאית כפולה, יהיה חלק מהמאמצים להשיג הפסקת אש, פתיחת המעברים ולאפשר סיוע שיגיע לעמנו ברצועת עזה".
מוקדם יותר דיווחו בסוכנות הידיעות AP שבכיר חמאס הודה כי לארגון הומלץ "לתת מתנה לנשיא טראמפ ובתמורה הוא יחזיר מתנה טובה יותר". בכיר חמאס נוסף הוסיף, כך על פי הדיווח, כי שחרורו של עידן מחייב את ישראל להפסיק את הלחימה לכמה שעות. על פי הדיווח, השיחות העקיפות בין חמאס לארצות הברית החלו לפני חמישה ימים.

כזכור, עידן אלכסנדר נולד בישראל, וכשהיה בן חודשיים היגר עם משפחתו לארצות הברית בשל הצעת עבודה שקיבל אביו. הוא גדל בטנאפליי, ניו ג'רזי, עם הוריו, יעל ועדי, ואחיו הצעירים, מיקה (17) ורועי (12). בתיכון הצטיין כשחיין מקצועי וחובב ספורט אתגרי.
בגיל 18, ב-2022, החליט לעלות לישראל לבדו במסגרת תוכנית "גרעין צבר" של תנועת הצופים והתנועה הקיבוצית, המיועדת לחיילים בודדים. הוא התגורר בקיבוץ חצור, שם אומץ על ידי משפחת זקצר, ובמקביל בילה זמן עם סבו וסבתו בתל אביב. עידן בחר להתנדב לשירות צבאי בחטיבת גולני, מתוך רצון לתרום למדינה, למרות שיכול היה להמשיך בחיים נוחים בארצות הברית.

עידן שירת כחייל בודד בגדוד 51 של חטיבת גולני. הוא השלים מסלול הכשרה בהצלחה. ב-7 באוקטובר 2023, במהלך מתקפת חמאס, שהה עידן במוצב סמוך לקיבוץ נערים, כאשר למרות שהיה זכאי לחופשה בשל היותו חייל בודד, בחר להישאר בבסיס עם חבריו. במהלך הקרבות נפצע מרסיס בקסדה, כפי שדיווח לאמו בשיחה אחרונה לפני שנחטף.
מאז שנחטף, התקבלו מספר אותות חיים שהצביעו על כך שעידן עודנו בחיים. אות החיים הראשון שהתקבל היה אי שם בנובמבר 23, אז חטופים ששוחררו במסגרת העסקה הראשונה עם חמאס סיפרו שפגשו אותו במנהרות חמאס. מאז התקבלו מספר אותות חיים נוספים, האחרון לפני כחודש בדיוק, אז חמאס פרסם סרטון שלו רגע לפני ליל הסדר.
