נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע היום (ראשון) כי הוא מוכן להפגש עם פוטין ביום חמישי הקרוב באיסטנבול, אך התנה זאת בהפסקת אש מלאה מצד רוסיה החל ממחר: "אחכה לפוטין בטורקיה ביום חמישי, באופן אישי, אני מקווה שהפעם הרוסים לא יחפשו תירוצים".
בפוסט שפרסם נשיא אוקראינה ברשת החברתית X, כתב זלנסקי: "אנו מצפים להפסקת אש מלאה ויציבה, שתיכנס לתוקף החל ממחר, כדי לספק את הבסיס הנדרש לדיפלומטיה. אין טעם להמשיך ולהרוג".
We await a full and lasting ceasefire, starting from tomorrow, to provide the necessary basis for diplomacy. There is no point in prolonging the killings. And I will be waiting for Putin in Türkiye on Thursday. Personally. I hope that this time the Russians will not look for…
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) May 11, 2025
מוקדם יותר היום, נשיא רוסיה הציע לקיים שיחות ישירות עם אוקראינה ב־15 במאי באיסטנבול, אך לא התחייב להפסקת אש בת 30 יום, כפי שדרשו מנהיגי אירופה במהלך ביקורם המשותף בקייב. למרות הדיבורים על שלום, רוסיה חידשה את התקיפות באמצעות מל״טים לאחר הפסקת אש קצרה, מה שמעורר ספק לגבי מחויבותה להסכם עתידי.
לאחר הצעתו של פוטין, נשיא טורקיה ארדואן הצהיר כי מדינתו מוכנה לארח את השיחות בין רוסיה לאוקראינה, והגדיר את הרגע כ"נקודת מפנה היסטורית" בניסיון לסיים את המלחמה.

נשיא ארה"ב הגיב על האפשרות ואמר: "הנשיא פוטין לא רוצה להגיע להסכם הפסקת אש עם אוקראינה, אלא רוצה להיפגש ביום חמישי, בטורקיה, כדי לנהל משא ומתן על סיום אפשרי למרחץ הדמים, אוקראינה צריכה להסכים לכך, מיידית". טראמפ הוסיף כי "לפחות הם יוכלו לקבוע אם עסקה אפשרית או לא, ואם לא, מנהיגי אירופה וארה"ב יידעו איפה הכל עומד ויוכלו להמשיך בהתאם!"
"אני מתחיל לפקפק שאוקראינה תעשה עסקה עם פוטין, שעסוק מדי בחגיגת הניצחון של מלחמת העולם השנייה, שאי אפשר היה לזכות בו (אפילו לא קרוב!) בלי ארצות הברית של אמריקה", אמר הנשיא, והוסיף מסר לפוטין: "קיים את הפגישה, עכשיו!!!"

כזכור, אתמול קראו מנהיגי ארצות הברית ואירופה להפסקת אש בין רוסיה ואוקראינה. ההכרזה פורסמה לאחר פסגה מיוחדת בקייב, שבה השתתפו נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, מנהיגי צרפת, גרמניה, בריטניה ופולין, ובתיאום טלפוני עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.
