נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, הודיע הלילה (בין שבת לראשון) כי הוא מקבל את התנאי המערבי לפתיחת משא ומתן עם אוקראינה ללא תנאים מוקדמים.
בהתאם לכך, פוטין הציע לקייב לחדש את המשא ומתן הישיר, שיחל ללא דיחוי ב-15 במאי באיסטנבול, והדגיש את תפקידה של טורקיה בארגון השיחות. הוא הוסיף כי ידבר מחר עם נשיא טורקיה, ארדואן, כדי לדון בדרכים להשגת שלום.
לדבריו, "רוסיה מוכנה למשא ומתן רציני עם אוקראינה, העיקר הוא לחסל את שורש הסכסוך". פוטין לא שלל אפשרות להפסקת אש במהלכו. "הצעת מוסקבה למשא ומתן מונחת על השולחן, ההחלטה נתונה בידיה של קייב", ציין.

במקביל, פוטין התייחס לניסיונות קודמים להשגת רגיעה, והאשים את קייב בסיכולן. "מוסקבה הציגה שוב ושוב יוזמות להפסקת אש, קייב חיבלה בהן", הדגיש.
הוא ציין כי קייב לא הגיבה להכרזת מוסקבה על הפסקת אש במהלך חגיגות יום השנה לניצחון, ואף פתחה בתקיפות נגד מטרות רוסיות במהלכה, כולל חמישה ניסיונות לתקוף את הגבול הרוסי, שכולם נהדפו תוך גרימת אבדות כבדות לכוחות האוקראינים. למרות זאת, פוטין הוסיף כי רוסיה הודיעה למערב על האפשרות שתאריך את הפסקת האש.

הנשיא הרוסי הביע תודה "לכל המנהיגים הזרים על מאמציהם לסיים את הסכסוך באוקראינה", וכן "למתווכים על עזרתם בהסדר שלום, כולל לממשל טראמפ". בנוסף, פוטין ציין כי הוא "שמח להודות באופן אישי למנהיגי הצבא של קוריאה הצפונית".
בנוסף, פוטין התייחס ליחסים עם אירופה ואמר כי "לרוסיה יש תקווה כי יום אחד יחודשו יחסים בונים עם אירופה", אך ציין: "ישנן מדינות המנסות לדבר עם רוסיה בשפת אולטימטומים, אפילו ביום השנה ה-80 לניצחון".
