משלחת קטארית מיוחדת החלה אתמול (שבת) בחיפושים אחר שרידיהם של בני ערובה אמריקנים שנחטפו ונרצחו על ידי ארגון דאעש בשטחה של סוריה – כך דווח בסוף השבוע בסוכנות הידיעות רויטרס, מפי שני מקורות המעורים בפרטי המבצע.
לפי הדיווח, צוות החילוץ הקטארי, הכולל גם מספר אמריקנים, פועל בשלב זה באזור הכפר דאבק בצפון סוריה – המקום שבו נרצח ב-2014 עובד הסיוע האמריקני פיטר קסיג, אשר ראשו נערף על ידי אנשי דאעש. המשלחת הצליחה לאתר עד כה שרידיהם של שלוש גופות, אך זהותן טרם זוהתה.

עוד נמסר כי בין הגופות שמנסים לאתר גם את שרידיהם של העיתונאים האמריקנים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף, וכן את אשת הסיוע קיילה מולר, שנחטפה, נאנסה ונרצחה על ידי ראש דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי.
בני משפחת קסיג מסרו: "אנו אסירי תודה לכל מי שמעורב בניסיון להביא לזיהוי והשבת הגופות למדינות המוצא ולמשפחותיהם". גם דיאן פולי, אמו של העיתונאי ג'יימס פולי, התייחסה למבצע: "אנחנו מודים לכל מי שלוקח חלק במאמץ הזה, לעיתים תוך סיכון חיים – כדי לנסות ולהשיב את גופות יקירינו".

לפי הדיווח, היוזמה יצאה לדרך לאחר פגישה שנערכה באפריל האחרון בוושינגטון בין ראש ממשלת קטר, השייח' מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני, לבכירים אמריקנים. בפגישה זו הועלו גם נושאים הקשורים לביקור הצפוי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדוחא בשבוע הקרוב.
שני פעילי דאעש לשעבר ממוצא בריטי, שהיו חברים ב"חוליית בית'ל" הידועה לשמצה שביצעה את עריפות הראשים, נשפטו בארה"ב ומרצים עונשי מאסר עולם.
