accessibility-icon
share-icon
ילדים בבית ספר | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90
ילדים בבית ספר | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאחר שהצדדים הגיעו להסכם - כל בתי הספר בישראל פעלו כרגיל

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

יא אייר ה'תשפה (09.05.25)

2

1

like

8

dislike

משרד החינוך עדכן כי 100% מכלל בתי הספר בישראל נפתחו כרגיל • זאת לאחר שבשבוע האחרון עיצומים השפיעו על התנהלות מוסדות החינוך בישראל • סיום השביתה מתאפשרת בעקבות סיכומים אליהם הגיעו הצדדים


לאחר שבוע של מחאות והסיכום אליו הגיעו נציגי המורים עם משרד הוצר, משרד החינוך עדכן כי הבוקר (שישי) 100% מכלל בתי הספר בישראל נפתחו כרגיל – כשרק שמונה מתוכם נפתחו באופן חלקי.

עיצומי המורים החלו ביום שישי בשבוע שעבר, כשהסתדרות המורים הודיעה שבעקבות סכסוך עבודה עם משרד האוצר בנוגע לשכר המורים הם מתכוונים להשבית את בתי הספר בישראל.

maximize-image
images-count1+
יפה בן דוד, מזכ"לית הסתדרות המורים | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

במהלך השבוע האחרון, בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב-יפו קיבל את בקשת המדינה להוציא צו מניעה נגד "שביתה פראית של עובדי ההוראה", והורה להסתדרות המורים לכפות את מרותה על המורים השובתים ולהכריחם לחזור לעבודה סדירה.

"עיון בנספחים שצורפו לבקשת המדינה מעלה כי אכן הודעות חלק מעובדי ההוראה, על אי התייצבות לעבודה בשל מחלה נעשו באופן קולקטיבי ואף בחלק מההודעות נכתב 'כולנו ביום מחלה'. משכך שוכנענו כי אופן פעולה זה מהווה צעד ארגוני שנעשה בניגוד להחלטת בית הדין".

maximize-image
images-count1+
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אתמול, הסתדרות המורים ומשרד האוצר סיכמו את המתווה הסופי לעובדי ההוראה בשירות המדינה. המתווה החדש כרוך בשינוי חקיקה ושינוי מנגנון ההפחתה שנקבע בחוק למנגנון שהוסכם עם הסתדרות המורים. בהתאם להסכמות, כאמור, היום נפתחו בתי הספר בישראל באופן רשמי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News