שר התקשורת שלמה קרעי הגיב בחריפות להקלטות שפורסמו הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. " "אמירתו המקוממת של השופט יצחק עמית, שלפיה בג״צ הוא ״המילה האחרונה״ – כמו שופט כדורגל ששורק ומכריע – היא לא פחות מהכרזה על הפיכה שיפוטית", כתב קרעי.
השר קרעי כתב בחשבון ה-X שלו: "אמירתו המקוממת של השופט יצחק עמית, שלפיה בג״צ הוא ״המילה האחרונה״ – כמו שופט כדורגל ששורק ומכריע – היא לא פחות מהכרזה על הפיכה שיפוטית. זהו ניסיון להשליט על ישראל משטר שבו שופטים ממנים את עצמם, קובעים לעצמם סמכות מוחלטת, ומתעלמים מהריבון האמיתי – העם".

השופט יצחק עמית
קרעי הוסיף : "אם מדינת ישראל היא מגרש כדורגל, אז יצחק עמית הוא שופט שמכניס גולים לטובת הקבוצה שהוא אוהד, ממציא חוקים תוך כדי משחק ושורק לפנדלים דמיוניים. שופט כדורגל אמיתי שומר על הכללים שקבעו לו – לא ממציא אותם תוך כדי משחק. במדינה דמוקרטית, השופט לא קובע את התוצאה – הוא אוכף את החוקים שנבחרי הציבור קובעים.
עכשיו כשמבינים את הרעיון המסדר הדיקטטורי מאחורי הדיונים בבג״צ, חייבים להתעורר. במדינה חופשית, ״המילה האחרונה״ שייכת לעם ולנבחריו – לא לשופטים שלא קיבלו אפילו פתק אחד בקלפי. אומרים לא(!) לעמית וחבריו. זה צו השעה. זו דמוקרטיה".
— 🇮🇱שלמה קרעי – Shlomo Karhi (@shlomo_karhi) May 8, 2025
אמירתו המקוממת של השופט יצחק עמית, שלפיה בג״צ הוא ״המילה האחרונה״ – כמו שופט כדורגל ששורק ומכריע – היא לא פחות מהכרזה על הפיכה שיפוטית. זהו ניסיון להשליט על ישראל משטר שבו שופטים ממנים את עצמם, קובעים לעצמם סמכות מוחלטת, ומתעלמים מהריבון האמיתי – העם.
אם מדינת ישראל היא מגרש… https://t.co/SzLOXy3cS6
— 🇮🇱שלמה קרעי – Shlomo Karhi (@shlomo_karhi) May 8, 2025
כזכור, הערב פרסמנו כי נשיא בית המשפט העליון, יצחק עמית, קיים לאחרונה דיון פתוח ומעניין עם תלמידי תיכון, במהלכו נשאל שאלות נוקבות על כוחו של בג"ץ, היחסים המורכבים בין הרשות השופטת למחוקקת, וסוגיות אקטואליות נוספות. הקלטה מהמפגש שהגיעה לידינו חושפת את עמדותיו של הנשיא בנושאים הבוערים.

במהלך השיחה, התלמידים לא היססו להעלות לדיון את פרשת ראש השב"כ רונן בר. מהדברים עולה שהנשיא עמית התמקד בהיבטים הפרוצדורליים והחוקיים של המקרה. הנשיא עמית התייחס בהרחבה גם לרפורמה המשפטית, והסביר לתלמידים את הסיבות להתנגדותו הנחרצת אליה. עמית הביע דאגה מכך שבית המשפט העליון "נחלש מאוד" לטענתו, בעקבות המהלכים האחרונים.
נקודה מרכזית נוספת בדבריו של עמית נגעה למערכת היחסים בין בית המשפט העליון לכנסת. הנשיא הדגיש כי במצבים של מחלוקת עמוקה בין שתי הרשויות, הוא סבור כי "בסופו של דבר – הסמכות, כמובן, צריכה להישאר בידי השופטים". אמירה שמשקפת את תפיסתו של עמית באשר למקומו של ביהמ"ש העליון – מעל הדמוקרטיה.
