accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

המדדים בוול סטריט מזנקים, הביטקוין חוצה את רף ה-100,000$

שמואל קוגן

שמואל קוגן

י אייר ה'תשפה (08.05.25)

2

6

like

0

dislike

שוקי המניות בארה"ב זינקו לאחר שטראמפ חשף את הסכם הסחר עם בריטניה ורמז להסכמים נוספים עם סין • מדדי נאסד"ק, דאו ג'ונס ו־S&P 500 עלו בעד 1.8% • במקביל, הביטקוין חצה שוב את רף 100 אלף הדולר, על רקע אופטימיות בשווקים


שוקי המניות בארה"ב זינקו היום (חמישי) לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חשף את הסכם הסחר החדש עם בריטניה והביע אופטימיות לקראת השיחות הקרובות עם סין. מדד נאסד"ק רשם עלייה של כ־1.8%, מדד S&P 500 התחזק ב־1.4%, ודאו ג'ונס הוסיף כ־1.4% – מעל 500 נקודות.

ההסכם עם בריטניה, שהוביל לגישה רחבה יותר לשווקים עבור ייצוא אמריקאי, התקבל באהדה בשווקים. לפי שר המסחר הווארד לוטניק, מכס של 10% על יבוא מבריטניה עדיין בתוקף, אך ארה"ב תוריד מכסים על כלי רכב ופלדה. טראמפ רמז כי מדינות נוספות מעוניינות בהסכמים דומים, וציין ששר האוצר סקוט בסנט צפוי להיפגש בקרוב עם גורמים סיניים בשווייץ.

maximize-image
images-count3+
הצהרת טראמפ לגבי הסכם הסחר עם בריטניה הערב | צילום: רויטרס
maximize-image
images-count3+
עליות שערים בבורסה, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

במענה לשאלה אם יסיר את המכסים מול סין אם המו"מ יצליח, השיב טראמפ: "נראה. כרגע, אי אפשר להגיע גבוה יותר. זה עומד על 145%, אז אנחנו יודעים שזה יורד".

הנשיא האמריקאי שיבח את ההסכם עם בריטניה וכינה אותו "רק ההתחלה", תוך קריאה פומבית להשקיע בשוק המניות: "עדיף שתצא ותקנה מניות עכשיו".

ברקע, השווקים מגיבים גם להחלטת הפדרל ריזרב אתמול להשאיר את הריבית ללא שינוי. יו"ר הבנק המרכזי, ג'רום פאוול, הדגיש את אי הוודאות הכלכלית – על רקע צעדי המכסים של טראמפ – וציין כי הפד נוקט בגישת "המתנה ונראה". טראמפ לא חסך בביקורת על פאוול, שכונה על ידו "טיפש" ש"אין לו מושג".

maximize-image
images-count3+
יו"ר הפדרל ריזרב בארה"ב, ג'רום פאוול | צילום: רויטרס

במקביל לוול סטריט, הביטקוין זינק מעל 100,000 דולר ונמצא ברמה של 100,800 דולר – עלייה של כ-4% ביממה, כשהמשקיעים מגיבים לאופטימיות בעקבות הותרת הריבית בארה"ב ללא שינוי. גם האת'ריום רשם עלייה חדה של כ-13% ונסחר ב־2,044 דולר.

התחזקות הביטקוין העלתה את שווי שוק הקריפטו הגלובלי ל־3.16 טריליון דולר, עם זינוק של יותר מ־55% בנפח המסחר היומי – שהגיע ל־131.9 מיליארד דולר. היקף המסחר בתחום DeFi הגיע ל־23.24 מיליארד דולר, כ־17.6% מסך הפעילות, ו־91.8% מהמסחר מיוחס למטבעות יציבים.

maximize-image
images-count3+
ביטקוין | צילום: Shutterstock

נתונים נוספים מראים כי שוק הקריפטו כולו המשיך להתחזק: מדד Coindesk עלה ב־1.1%, מדדי נאסד"ק, S&P 500 ודאו ג'ונס עלו עד 0.7%, ושווי התעשייה כולה טיפס ל־2.98 טריליון דולר. עליות נרשמו גם במטבעות נוספים – סולאנה, דוג'קוין ואת'ריום – בעוד XRP וקרדאנו ירדו מעט.

כמה אנליסטים מעריכים שהרמיזות של טראמפ להסכם סחר עם בריטניה תרמו גם הן לאווירה החיובית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News