הוועדה לביטחון לאומי קיימה היום (חמישי) סיור בגזרת הר מירון, במטרה לבדוק את היערכות גופי הממשלה והגופים הקשורים לקראת הילולת הרשב"י בל"ג בעומר. בסיור השתתפו יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, השר האחראי על ההילולה מאיר פרוש, וכן פרויקטור ההילולה יוסי דייטש.
ח"כ צביקה פוגל הדגיש את חשיבות האירוע ואמר: "זה האירוע היהודי הגדול ביותר בעולם. זה מחייב את כולנו לעשות את המיטב כדי שזה יעבור בשלום", והוסיף: "צריך להמשיך ולתרגל את כל אירועי החירום שיכולים לקרות בזמן אמת, כדי לתת מענה בפעולות מניעה לכל התרחישים".

פוגל התייחס גם למוכנות בשטח: "חסרים עדיין דברים על ההר, אבל אני מצליח לראות את חצי הכוס המלאה. אני יוצא מתוך נקודת הנחה שיהיה איזשהו אירוע קיצון בזמן ההילולה וחייבים להיערך לכך מוקדם ככל האפשר".
נצ"מ רן אופיר, קצין אג"מ מחוז צפון במשטרת ישראל, התייחס לניהול ההמונים הצפויים להגיע להר: "יש לנו הרבה מאוד אפשרויות לניהול כמויות של העולים להר, כאשר האפשרות האחרונה בסדר העדיפויות זה מחסום פיזי שעשוי להביא לצפיפות ודוחק".

עוד הוסיף נצ"מ אופיר: "ההילולה בל"ג בעומר אמורה להתקיים בניהול אזרחי, בשעת הצורך אנחנו נדע להתערב באופן חלקי או מלא במקרה קיצון – על הכל התקיימו תרחישים ותרגולות"
פרויקטור מירון, יוסי דייטש, הסביר את השינויים שנעשו בהר: "בעבר רוב ההדלקות היו במתחם של קבר הרשב"י. בעקבות המסקנות של ועדת החקירה, הקמנו את מתחם 89 שסמוך לקבר הרשב"י שבו יתקיימו כ-20 הדלקות של קהילות שונות".

עוד ציין הפרויקטור: "במתחם הרשב"י תהיה הדלקת אחת בלבד של האדמו"ר מבויאן. כל ההסעדה וההארחה של המגיעים להר, תעשה אך ורק במתחם הייעודי שהוקם".
