accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

הפרלמנט באוקראינה אישר את הסכם המחצבים עם ארצות הברית

שמואל קוגן

שמואל קוגן

י אייר ה'תשפה (08.05.25)

2

0

like

0

dislike

הפרלמנט האוקראיני אישר פה אחד הסכם עם ארה"ב שכולל הקמת קרן השקעות משותפת לניצול מינרלים, נפט וגז • ההסכם מבטיח מימון אמריקני וסיוע ביטחוני, תוך שמירה על שליטת קייב במשאבים • רווחי הקרן יושקעו מחדש בפרויקטים של תשתיות, אנרגיה ותחום הכרייה


הפרלמנט של אוקראינה אישר היום (חמישי) פה אחד את הסכם המחצבים עם ארצות הברית, הכולל הקמת קרן השקעות לשיקום שתנוהל במשותף על ידי קייב ו-וושינגטון. ההסכם יעניק גישה אמריקנית למשאבים חיוניים, בהם מינרלים נדירים, נפט וגז, בתקווה להבטיח תמיכה צבאית וכלכלית ארוכת טווח מהבית הלבן.

maximize-image
נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי | צילום: שאטרסטוק

ההסכם, שנחתם בתחילת מאי לאחר חודשים של מו"מ מתוח, כולל התחייבות אמריקנית למימון ישיר ולסיוע ביטחוני, ובמקביל שומר על שליטת אוקראינה בבעלות ובניהול המשאבים. כל רווחי הקרן יושקעו מחדש בעשור הקרוב בפרויקטים בתחום הכרייה, האנרגיה והתשתיות.

קייב מציינת כי הנוסח הסופי של ההסכם מאוזן ומיטיב עם האינטרסים שלה יותר מגרסאות מוקדמות, שלא אושרו בשל דרישות יתר מצד ממשל טראמפ. בממשל האמריקני הבהירו: מדובר במהלך שמעגן את מחויבותם לביטחונה וריבונותה של אוקראינה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News