הפרלמנט של אוקראינה אישר היום (חמישי) פה אחד את הסכם המחצבים עם ארצות הברית, הכולל הקמת קרן השקעות לשיקום שתנוהל במשותף על ידי קייב ו-וושינגטון. ההסכם יעניק גישה אמריקנית למשאבים חיוניים, בהם מינרלים נדירים, נפט וגז, בתקווה להבטיח תמיכה צבאית וכלכלית ארוכת טווח מהבית הלבן.

ההסכם, שנחתם בתחילת מאי לאחר חודשים של מו"מ מתוח, כולל התחייבות אמריקנית למימון ישיר ולסיוע ביטחוני, ובמקביל שומר על שליטת אוקראינה בבעלות ובניהול המשאבים. כל רווחי הקרן יושקעו מחדש בעשור הקרוב בפרויקטים בתחום הכרייה, האנרגיה והתשתיות.
קייב מציינת כי הנוסח הסופי של ההסכם מאוזן ומיטיב עם האינטרסים שלה יותר מגרסאות מוקדמות, שלא אושרו בשל דרישות יתר מצד ממשל טראמפ. בממשל האמריקני הבהירו: מדובר במהלך שמעגן את מחויבותם לביטחונה וריבונותה של אוקראינה.
