במהלך הדיון שנערך היום (חמישי) בהארכת מעצרו של יונתן אוריך, יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בפרשת "קטאר", מתח השופט מזרחי ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה והיחידה החוקרת. השופט האשים את קצין החקירות שפעל ללא סמכות חוקית ובלי עילת מעצר מספקת.
השופט מזרחי הבהיר כי פעולתו של קצין החקירות נעשתה שלא כדין, ללא עילת מעצר וללא סמכות: "אוריך לא עבר עבירה בפניו ואין חשד שלא יופיע לחקירה. אין להבין מדוע לא מיהרה היחידה החוקרת לבית המשפט לבקש צו חדש כפי שפעלה בעבר! בית המשפט זמין 24 שעות בין בבית המשפט ובין בביתו".
השופט הדגיש כי לא הוצגה כל הצדקה לכך שקצין החקירות לא פנה לבית המשפט, במיוחד לאור העובדה שבית המשפט זמין בכל עת לצורך מתן צווים דחופים.
השופט מזרחי הביע תמיהה לגבי אופי החקירה ואמר: "לגבי הארכת מעצר מתגנבת ההרגשה שהחקירה דוהרת מבלי שמישהו עוצר ושואל את עצמו איזו עבירה חוקרים כאן?". הוא ציין כי למרות שקיים חשד להלבנת הון, ניכר כי החקירה מתנהלת בעצלתיים וללא מיקוד.
השופט מתח ביקורת על העובדה שהחשודים מצויים במעצר בית מעל 30 יום, תוך ציון כי לא נמסר כל מידע על שיבוש הליכי חקירה מצד החשודים. "מלבד החשש הכללי שנובע מפעולות החקירה – חשש שקיים תמיד בחקירה – אין בו כדי להצדיק הארכות מעצר", אמר השופט.
השופט מזרחי הביע פליאה על כך שהיחידה החוקרת לא ביצעה פעולה שנקבעה בדו"ח הסודי שהוגש לבית המשפט המחוזי: "צוין באותו מסמך לבצע פעולה מסוימת שלא הוצגה בפני משפט השלום, וגם היום למרבה ההפתעה אותה פעולה לא בוצעה!".
אחת הטענות שהעלתה היחידה החוקרת היא חשש לשיבוש חקירה בעקבות הדלפות לתקשורת, אשר לטענתם מאפשרות לחשודים "לכבוש את עדויותיהם". על כך השופט מזרחי הגיב בחריפות: "לא נמסר שהיחידה החוקרת ביצעה פעולה למנוע את ההדלפות".
