האם עידן האייפון עומד להסתיים? אדי קיו, סגן נשיא בכיר לשירותים באפל הכריז השבוע במהלך משפט ההגבלים העסקיים נגד גוגל כי ייתכן שבעוד עשר שנים, כבר לא נזדקק למכשיר שהפך לסמל של הדור: "אנחנו לא חברת נפט – אין סיבה שהוא יישאר לנצח".
קיו השווה את המהלך האפשרי הזה להחלטה ההיסטורית של אפל להסיר מהמדף את האייפוד, שהיה בעבר המוצר הרווחי ביותר שלה: "הדבר הכי טוב שעשינו היה להרוג את האייפוד – למה הורגים את אווזת הזהב? כי זה מה שצריך".

לדבריו, "הבינה המלאכותית מהווה "שינוי טכנולוגי עצום – כזה שיש לו פוטנציאל לעצב מחדש את תעשיית הטכנולוגיה מהיסוד ולאיים גם על חברות שנראות כיום בלתי מנוצחות".
קיו הדגיש כי מהפכות כמו הבינה המלאכותית עשויות להפוך את המכשירים שנחשבים היום לחיוניים כמו האייפון – למיותרים, ולהחליף אותם באמצעים חכמים אחרים כמו שעונים, אוזניות או משקפיים שמבוססים על AI.
