פאנליסטית הפטריוטים עירית לינור התבטאה אמש (רביעי) בחריפות על סוגיית שילוב הנשים בצה"ל והשלכותיו על שילוב הציבור החרדי. לינור טענה כי תהליכי השילוב של נשים בתפקידים קרביים ובמערכים צבאיים שונים מרחיקים את החרדים מהצבא, ואף מקשים על השתלבותם של חיילים מהציונות הדתית.
לדבריה, תקופת כהונתו של רונן מנליס כדובר צה"ל התאפיינה בשינויים פרוגרסיביים שהקשו על השתלבות הציבור הדתי בצבא. לינור ציינה כי מדובר בתקופה שבה "העניין של הפרוגרס בצה"ל – אני זוכרת את זה במיוחד. בדרך כלל אני לא שמה לב לדוברי צה"ל, את מנליס אני זוכרת. שזה מקום שגם לציונות הדתית מתקשים להשתלב בו, עם – בוא נגיד – עם הפרוגרס שהיה שם וזה".

לינור התייחסה גם לאתגרים העומדים בפני שילוב חרדים בצה"ל על רקע השינויים החברתיים והתרבותיים: "אתה חושב שאתה יכול לשים פה איזה משפר אפייה, ותהליך שנמשך שנים של להרחיק את החרדים מהצבא, כדי להפוך את הצבא למקום שגם לסתם דתיים רגילים יש כל מיני השגות לגבי תנאי שירות עם בנות בצה"ל, ושילוב בנות בכל מקום ובכל טנק וזה".
בהתייחסה לניסיונות לשלב חרדים בצה"ל באופן מיידי, הדגישה לינור כי מדובר בתהליך חברתי ממושך שלא ניתן להאיץ: "אם אתה רוצה להחזיר את התהליך שצה"ל יהיה מקום שבו חרדים יכולים לשרת – אז זה לא יעזור כלום, גם אם צורכי הצבא הם אכן דוחקים – אתה לא יכול להאיץ את התהליך הזה ואז לשבת".

לדבריה, חלק מהבעיה נעוצה בכך שדרושים פתרונות הדרגתיים ושינוי תרבותי שאי אפשר להטמיע במהירות: "יש אנשים שרוצים לפתור את הבעיה ויודעים שלעיתים הפתרון ייקח קצת יותר זמן ופשרות פוליטיות ופתרונות שהם לא מושלמים, ואולי גם לא פתרון, ושזה ייקח שנים – אבל לא. אתה רוצה עכשיו, ומה נותן לך זה שאתה רוצה עכשיו מספיק מהיר? אתה לא יכול לפתור עליהם את הבעיה של המטחנה בגלל שאתה יצטרך להכשיר את הציבור החרדי לאווירה של שירות בצה"ל".
