accessibility-icon
share-icon
מפגינים פרו-פלשתינים באוני' קולומביה |  צילום: שאטרסטוק
מפגינים פרו-פלשתינים באוני' קולומביה | צילום: שאטרסטוק

"פרחחים תומכי חמאס": פרו-פלשתינים מחו באוניברסיטת קולומביה

נעמי רחליס

נעמי רחליס

י אייר ה'תשפה (08.05.25)

23

18

like

2

dislike

על פי ה- NBC, לפחות 78 מפגינים נעצרו על ידי משטרת ניו יורק מחוץ לספריית באטלר באוניברסיטת קולומביה • עשרות סטודנטים נראו דוחפים את מחסומי משטרת ניו יורק


מפגן אנטישמי נערך הלילה (בין רביעי לחמישי) באוניברסיטת קולומביה כאשר מוחים פרו-פלשתינים עמדו על שולחנות, הכו בתופים ופרשו דגלי טרור בחדר הקריאה בספרייה הראשית של האוניברסיטה. על פי ה-NBC, לפחות 78 נעצרו אחרי שניסו לפרוץ מחסומים שהציבה המשטרה.


על פי הפרסומים, מדובר באחת מהפגנות הקמפוס הגדולות ביותר מאז פרץ האנטישמיות שהתגבר לאחר הטבח בשבעה באוקטובר. סרטונים ותמונות ברשתות החברתיות הראו מפגינים, רובם חובשי מסכות, עם שלטים שעליהם נכתבו קריאות ל"סיום הכיבוש" ברצועה ועוד אמירות נגד ישראל.

דובר משטרת ניו יורק אמר כי המשטרה עוקבת אחר המצב וכי אנשיה נמצאים "בסביבת האוניברסיטה". שר החוץ האמריקני רוביו, הצהיר: "נבחן מחדש את אשרות מסיגי הגבול והמשחיתים שהשתלטו על הספרייה. פרחחים תומכי חמאס כבר לא מתקבלים בברכה".

אליס סטפניק, חברת המפלגה הרפובליקנית ומייצגת את מחוז הקונגרס ה-21 של מדינת ניו יורק בבית הנבחרים של ארצות הברית, העלתה תיעוד מההתפרעות באוניברסיטה וציינה: "הנשיא טראמפ צודק: אף דולר של משלם המסים לא צריך ללכת לאוניברסיטה שמאפשרת כאוס, אנטישמיות והפרות זכויות אזרח בקמפוס שלה. קולומביה חייבת לפעול – מספיק זה מספיק".

דבריה מגיעים לאחר שלפני כחודשיים ממשל טראמפ הודיע על ביטול מענקים וחוזים פדרליים בהיקף של כ-400 מיליון דולר לאוניברסיטת קולומביה בעקבות “כישלונה של האוניברסיטה בהגנה על סטודנטים יהודים". זאת לאחר מחאות והתפרעויות בלתי פוסקות של תומכי ארגוני טרור.

בציוץ שפורסם מטעם הבית הלבן ונכתב על ידי שרת החינוך האמריקאית, לינדה מקמהן נכתב: "אוניברסיטאות מחויבות לעמוד בכל החוקים אם הן מעוניינות לקבל מימון פדרלי. קולומביה לא מילאה חובה זו כלפי הסטודנטים היהודים בקמפוס שלה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News