accessibility-icon
share-icon
זירת הפיגוע | צילום: סטס קופלו
זירת הפיגוע | צילום: סטס קופלו

הורים ללוחמים באיו״ש זועמים: "הכתובת הייתה על הקיר"

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

ט אייר ה'תשפה (07.05.25)

20

13

like

2

dislike

הורים ללוחמים מותחים ביקורת חריפה על הצבא בעקבות פיגוע הירי במעבר ריחן, בו נפצעו שני לוחמי מילואים קשה לאחר שנסעו ברכב אזרחי שאינו ממוגן • לטענתם, המחדל הוא תוצאה של זלזול בביטחונם של לוחמי המילואים: "המפקד שנתן את ההוראה צריך לעוף לכלא"


בפיגוע הירי החמור שהתרחש היום (רביעי) במעבר ריחן נפצעו שני לוחמי מילואים באורח קשה לאחר שנסעו ברכב אזרחי שאינו ממוגן באזור מסוכן סמוך לגדר המערכת. המחבלים פתחו לעברם באש ונמלטו מהמקום. עד כה לא נתפסו.

לאחר הפיגוע, נשמעת ביקורת חריפה מצד הורים ללוחמים על ההחלטה לאפשר ללוחמים לנסוע ברכב אזרחי שאינו ממוגן. לדבריהם, מדובר במחדל שניתן היה למנוע באמצעות שימוש ברכבים ממוגנים המתאימים לתנאי הגזרה.

פעילות כוחות צה"ל ושב"כ באיו"ש |
maximize-image
images-count1+
פעילות כוחותינו באיו"ש, ארכיון | צילום: דובר צה"ל

"הבן שלי עשה מילואים באותה גזרה לפני כשלוש שנים", סיפר אבא של אחד הלוחמים בשיחה עם חדשות 14. "כבר אז לא היה רכב ממוגן, אז הצבא שכר להם רכב אזרחי כדי לבצע סיורי ביטחון שוטף. סיכנו חיי מילואימניקים, ממש בשר תותחים. המפקד שנתן את ההוראה לנסוע ברכב אזרחי צריך לעוף לכלא. די כבר לזלזל בחיי אדם".

ביקורת הופנתה גם כלפי הדרגים הפיקודיים בפיקוד מרכז, אשר לטענת ההורים לא דאגו לרכבים ממוגנים עבור סיורי המילואים. "אם מפקדים בכירים היו יודעים שהם עפים לכלא על תקלה כזו, פתאום היית מוצא רכבים משוריינים ומדוגמים היטב לאורך כל הסיורים", אמר אחד ההורים בזעם.

maximize-image
images-count1+
הרכב שניזוק מירי בעקבות פיגוע נירי במעבר ריחן | צילום: שימוש לפי סעיף 27 א'

לוחם נוסף ששוחח עם חדשות 14 הוסיף: "סיימנו לפני פחות מחודש מילואים בגזרת הר חברון של 74 יום… הפיגוע היום לא מפתיע אותנו. העלו אותנו לסמוע בלי פתיחת ציר של גשש ברכבים אזרחיים של טויוטות או בדי מקס של איסוזו".

עוד ציין הלוחם כי רכבים ערבים פורצים מהכפרים ובצבא מבטיחים ששופלים יבואו לסגור את הפרצות: "משהו שכמובן לא קרה כל לילה פורצים את הגדר".

עקבו אחרינו גם ב-Google News