accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

דיווח: ארה"ב וישראל דנו בהקמת ממשל אמריקאי זמני בעזה

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

ט אייר ה'תשפה (07.05.25)

28

21

like

3

dislike

על פי הדיווח ברויטרס, הממשל ימשיך ללא מגבלת זמן עד אשר רצועת עזה תתייצב ותפורק מנשקה כאשר הממשל הבא שיעלה לא יהיה מחמאס או מהרשות הפלשתינית


דיווח ברויטרס. ארצות הברית וישראל דנו בהקמת ממשל זמני בהובלת האמריקאים בתום המלחמה. על פי הדיווח, הממשל ימשיך ללא מגבלת זמן עד אשר רצועת עזה תתייצב ותפורק מנשקה.

בנוסף, על פי הדיווח, מדינות נוספות שלא נחשפו יהיו מעורבות בניהול הממשל הזמני. במסגרת הדיונים, נקבע כי הממשל הזמנים יכלול "טכנוקרטים פלשתינים" אך כאלה שאינם קשורים לחמאס או לרשות הפלשתינית

המקורות אמרו לרויטרס כי עדיין לא ברור האם תושג הסכמה בנושא והדיונים לא הגיעו לשלב מתקדם בו הצדדים דנו מי יתפעל חלקים עיקריים בממשל, המקור גם סירב להגיד מי הניח לראשונה את ההצעה.

דובר מטעם מחלקת המדינה סירב להגיב לדיווח אף אמר: אנחנו רוצים שלום, ואת שחרורם של כל החטופים. עקרונות הגישה שלנו נותרו איתנים: "עמודים לצד ישראל, עומדים לצד השלום". לשכת ראש הממשלה לא הגיבה לדיווח.

כזכור, בפגישתו הראשונה של טראמפ עם נתניהו ב-4 בפברואר, נשיא ארה"ב הצהיר כי "ארה"ב תשתלט על רצועת עזה ותהיה אחראית לבעלות ולפנות אותה מכל הפצצות והמנהרות המסוכנות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News