דו"ח חדש של מבקר הפנטגון שפורסם אתמול (שלישי) חשף כי יותר מ-60 חיילים אמריקנים נפצעו במהלך הפעלת המזח הצף, שהוקם לצורך העברת סיוע הומניטרי לרצועת עזה. המזח נבנה בתקופת כהונתו של נשיא ארה"ב לשעבר ג'ו ביידן, במסגרת מבצע לוגיסטי רחב היקף שבו השתתפו כ-1,000 חיילים אמריקנים.
למרות שלא נרשמו מתקפות ישירות על המזח ולא היו הרוגים, הפנטגון דיווח החודש כי שלושה חיילים נפצעו בתאונות שאינן קשורות לקרב, כשאחד מהם פונה במצב אנוש. כעת, על פי הדו"ח החדש, מתברר כי מספר הפצועים גבוה בהרבה ממה שדווח עד כה, ועומד על 62 חיילים.

"בהתבסס על המידע שנמסר לנו, לא הצלחנו לקבוע אילו מתוך 62 הפציעות התרחשו במהלך השירות, אילו אירעו בשעות הפנאי, או נבעו ממצבים רפואיים קודמים. הכוחות לא אורגנו, לא הוכשרו ולא צוידו בהתאם לסטנדרטים המשותפים", כך נכתב בדו"ח.
מדובר במבצע הסיוע ההומניטרי הגדול ביותר שביצע הצבא האמריקני אי פעם במזרח התיכון, כשעלות הקמתו הגיעה לכ-230 מיליון דולר. המזח פעל בפועל במשך כ-20 ימים, ובמהלכם שימש להעברת סיוע לנקודת ריכוז על חוף עזה. אורכו כ-370 מטר, והוא פורק והורכב מחדש מספר פעמים בשל תנאי מזג אוויר קשים.

היוזמה הפכה למוקד למחלוקת פוליטית בוושינגטון, כאשר רפובליקנים האשימו את ביידן במהלך פוליטי שמטרתו לרצות את חברי מפלגתו הדמוקרטית, שלחצו עליו לפעול למען הפלשתינים לאחר חודשים של תמיכה אמריקנית במלחמה נגד ארגון הטרור חמאס.
