גורמים רשמיים מסרו אמש (שלישי) ל"וול סטריט ג'ורנל" כי שגריר ארצות הברית בישראל, מייק האקבי, קיבל החלטה לסגור את "המשרד לענייני פלשתין" בירושלים.
מדובר במשרד ששימש במשך שנים כערוץ תקשורת ישיר בין דיפלומטים אמריקאים הפועלים בעיר לבין סוכנויות ממשלתיות בוושינגטון, וזאת ללא פיקוח ישיר מצד השגרירות האמריקנית בישראל.

הסגירה של המשרד מביאה לסיום מעמדו המיוחד והנפרד של הגוף הזה, שהיה לו שיקול דעת עצמאי לשלוח דיווחים ומברקים ישירות לוושינגטון. דיווחים אלו עסקו בעניינים מדיניים וביטחוניים הנוגעים לפלשתינים, ולעיתים לא עברו דרך ראשי השגרירות, מה שאפשר עצמאות יוצאת דופן.
לורדס למלה, המכהנת כראש "המשרד לענייני פלשתין" בפועל, קיבלה לאחרונה הודעה רשמית על סגירת המשרד בעקבות התייעצות של השגריר האקבי עם מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו. לפי ההודעה, תחומי האחריות של המשרד ימוזגו "במלואם" לתוך מערך השגרירות האמריקאית.

האמירות של האקבי מהעבר מחזקות את הפרשנות שהחלטתו עשויה לבטא תמיכה עקיפה בריבונות ישראלית על יהודה ושומרון. בעבר אמר כי לישראל יש "שטר בעלות" על האזור, וכי אין דבר כזה "כיבוש" או "התנחלות".
