הבנה בעל פה, לא הסכם. כיממה לאחר ההודעה של טראמפ על הפסקת המבצע של ארה"ב נגד החות'ים כיוון שארגון הטרור "נכנע" וההכרזה על הפסקת אש, גורם אמריקאי בכיר אמר היום (רביעי) לאלג'זירה כי מדובר על "הבנה בעל פה" ולא על הסכם הפסקת אש חתום.
הגורם האמריקאי הבכיר חשף כי ארצות הברית והמורדים החות'ים בתימן הגיעו ל"הבנות בעל פה" ולא להסכם רשמי, במטרה "להביא להפסקת ההתקפות ההדדיות ביניהם". לדברי הגורם, ההבנות נועדו "בראש ובראשונה להשיב את חופש השייט בים האדום, שנפגע קשות מהתקפות החות'ים".

הבכיר האמריקאי פירט כי "השליח האמריקאי (טים לנדרקינג, השליח המיוחד לתימן, או סטיב וויטקוף) קלט איתותים מהחות'ים וניהל עמם משא ומתן באמצעות המתווך העומאני". הוא הדגיש כי "החות'ים היו מוכנים להפסקת ההתקפות ההדדיות ושלחו איתותים לעומאנים בנוגע למשא ומתן". לדבריו, האיתותים מצידם העידו על נכונות מצידם להגיע להסדרה כלשהי.
הבכיר האמריקאי טען בפני העיתון כי "הפעולות הצבאיות שלנו הסבו לחות'ים אבדות כבדות, וגם אנחנו ספגנו אבדות מסוימות". הוא הוסיף כי כתוצאה מהתקיפות האמריקאיות והקואליציוניות, "יכולת החות'ים לבצע התקפות פחתה משמעותית, למרות שהם עדיין הצליחו לשגר התקפות נקודתיות, כמו הכוונה לעבר נמל התעופה בן גוריון".

עוד טען כי "התקיפות שלנו שחקו את דרגי הפיקוד הבינוניים של החות'ים, ובפרט את אלו בעלי מומחיות טכנית בכלי נשק איראניים". לדבריו, הפגיעה עשויה להשפיע על יכולותיהם לטווח ארוך.
בהקשר הישראלי, למרות ההבנות עם החות'ים בנוגע לחופש השיט, הדגיש הגורם האמריקאי את מחויבותה של וושינגטון לביטחון ישראל. "אנו נסייע לישראל להגן על עצמה אם תותקף" והוסיף כי "לישראל יש יכולות גדולות משלה להתמודד עם איומים אלו".
