דוד שרן, מי ששימש כיועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, חשף היום (רביעי) בריאיון למוטי קסטל פרטים חדשים על תהליך מינויו של אביחי מנדלבליט ליועץ המשפטי לממשלה, וטען כי נשלח מטעמו לנסות לבלום התנגדות משפטית למינויו.
לטענתו, מנדלבליט, טרם מינויו, פעל מאחורי הקלעים בנחישות רבה: "כשהוא היה בשלבי מינוי, הוא התרוצץ כמו הפוליטיקאי הכי זוטר. 'תדבר עם זה, תדאג לזה' – הוא הטיל עליי שליחויות. הכל היה מותר לו, הכול עבר. שום דבר לא נחקר – כי זה מנדלבליט".

לדבריו, יו"ר הוועדה התנגד פעמיים למינויו, אך למרות זאת מנדלבליט נבחר. לטענת שרן, מנדלבליט חשש מאוד מהאפשרות שתוגש עתירה משפטית שתערער על הליך המינוי שלו.
בעודו מכהן כמזכיר הממשלה, ביקש משרן לסכל מהלך כזה: "הוא תפס אותי ואמר: 'אתה חייב בכל מחיר ללכת בכל מחיר לבן אדם הזה, שהוא מאוד בכיר בשירות הציבורי, ולהבהיר לו שנגמר הסיפור, שאין צ'לנג' (עתירה משפטית) מטעמם, ואתה תדע להסביר לו שלא יעשה זאת, כי נגמר הסיפור וזה עלול לפתוח הכל".

לדברי שרן, הוא אכן יצר קשר עם אותו בכיר, שנמצא במקרה במשרד האוצר, והשיב בתגובה לדבריו: "אתם תצטערו על היום הזה, שאתם לא נותנים לי להמשיך במאבק נגד אביחי". בסופו של דבר, הבכיר, כך לדברי שרן, נרגע והסכים לשתוק.
