נציג בכיר ממשרד החקלאות יצא אמש (שלישי) לוושינגטון, על מנת לקחת חלק במשלחת הממשלתית לשיחות עם הממשל האמריקני. מטרת השיחות היא לקדם החרגה מצומצמת של ישראל מתוכנית המכסים הגלובלית, כחלק מהמאמצים לצמצם את הפער במאזן הסחר בין שתי המדינות – בקשה שעלתה מצד האמריקאים.

במהלך השיחות, תדון המשלחת בזכותה של ישראל לשמר היטלי סחר על מספר מוצרי חקלאות רגישים, ביניהם תפוחים, אגסים, שקדים, תפוחי אדמה, מוצרי חלב ויין. מדובר במוצרים המיוצרים באזורים גיאוגרפיים פריפריאליים בישראל, אשר נפגעו קשות במהלך המלחמה האחרונה, וכעת זקוקים לשיקום כדי לשמר את ההתיישבות המקומית ולחזק אותה.

במשרד החקלאות מדגישים כי ללא הגנות סחר מתאימות ותמיכה ממשלתית משמעותית, ענפים רגישים וחיוניים אלה לא יוכלו להוות בסיס לביטחון המזון הלאומי של ישראל, ולא יוכלו להמשיך ולספק ייצור חקלאי מקומי בהיקף הנדרש. מצב כזה עלול גם לסכן את השגת היעד הממשלתי להגדלת היקף התוצרת החקלאית בשליש בתוך עשור.
