שגריר ארצות הברית במדינת ישראל, מייק האקבי, הידוע כתומך נלהב של ההתיישבות, נועד היום (שלישי) באופן דיסקרטי עם ראשי הערים והמועצות ביהודה ושומרון.
הפגישה, המתקיימת בשעה זו בשילה הקדומה, אתר תיירות מרכזי באזור בנימין, ומשמשת למעשה קבלת פנים רשמית לשגריר באזורים אלה.
המפגש צפוי לכלול דיונים בנושאים מדיניים, ביטחוניים, ולפי הערכות גם בסוגיית הריבונות. מדובר ביוזמה חריגה הנשמרת תחת מעטה חשאיות, ופרטיה לא נמסרו אף לעוזריהם של ראשי הרשויות.

לדבריו, "אני אומר לכם שאני מחויב ושותף. אני גאה להחזיק בתפקיד הזה. ולשבת במקום הזה שבו הייתה תפילת חנה והמשכן- זה מרגש אותי. נפעל יחד בשותפות לחיזוק האיזור החשוב הזה״.
כזכור, לאורך השנים הביע האקבי עמדה עקבית ונחרצת בעד החלת ריבונות ישראלית מלאה על יהודה ושומרון, התנגד להקמת מדינה פלשתינית, ותמך בזכותם של יהודים להתיישב באזור.
