צעיר פלשתיני בן 24 מעזה, ששרד שלושה ימי עינויים במתקן של חמאס לאחר שהואשם בריגול למען ישראל, טוען כי "השארת חמאס בשלטון מסוכנת" הן לישראל והן לתושבי עזה. בראיון ל"ניו יורק פוסט", הוא תיאר מסכת התעללות פיזית ונפשית קשה.
הצעיר, שביקש להישאר בעילום שם מחשש לנקמה בו ובמשפחתו, סיפר כי חוקריו תלו אותו, הצליפו בו בכבלי ברזל בכל גופו, הכו את כפות רגליו בפטישים ואף השתמשו בטלפון הנייד שלו כנשק נגדו. "מכיוון שלא הודיתי במה שרצו, הם ניפצו לי את הטלפון על הראש", אמר. הוא נותר עם מספר שברים בעצמות. לדבריו, בנוסף להאשמות בריגול וקבלת סיוע מהמוסד, חמאס האשים אותו ב"הסתה לקמפיינים שיטתיים נגד חמאס" ובשיתוף פעולה עם מצרים, ירדן והרשות הפלשתינית.

הוא נלכד על ידי ארבעה מחבלים לאחרונה, בעת שתיעד הפגנות במרכז עזה שחשפו התנגדות לשלטון חמאס. הם הכריחו אותו להיכנס לג'יפ לבן והסיעו אותו למתחם כלא. "הם היו חמושים ואיימו עליי פעמים רבות" אמר. הוא חשש כל הזמן שיירו לו ברגליים, טקטיקה שלדבריו חמאס נוקט בה כלפי מתנגדים "כדי לשתק אותם לצמיתות". לבסוף, שוחרר לאחר שהמחבלים לא הצליחו לחלץ ממנו הודאה. "יצאתי שבור, מיואש, מפוחד ורעב. גם עכשיו אני עדיין חש פחד".
הצעיר מסכים עם תוכניתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו למיטוט חמאס ועל כוונת ישראל להרחיב את הפלישה לעזה אם החטופים לא ישוחררו, במטרה להבטיח את חיסול חמאס והשבת 59 החטופים הנותרים. "אם חמאס ישוב לשלטון, הוא בוודאי יפתח במתקפה נוספת על ישראל – 7 באוקטובר חדש – בדיוק כפי שנתניהו חזה" אמר. "חמאס שורד על מלחמות, והם לא יכולים להפסיק לנהל מלחמות אם ישראל משאירה אותם בעזה".

אף שמעולם לא השתתף בהפגנות באופן פעיל לפני כן, הפעיל סיפר שתמיד התנגד לניסיונות גיוס מצד חמאס, במיוחד בשנים האחרונות בזמן שלמד משפטים ושריעה באוניברסיטת אל-אזהר במצרים.
הוא נזכר בחיים שהיו לו לפני 2005, אז ישראל נסוגה באופן חד-צדדי מעזה. אביו, אז "סוחר אמיד" עם מפעלי ייצור בגדים, ניהל עסקים באופן קבוע עם ישראל. אך שנתיים לאחר הנסיגה המלאה של ישראל, לדבריו, חמאס עלה לשלטון ויצר מדינת דיכוי, ואביו נחנק כלכלית כשהמשטר "הפריע" למפעליו. רק חודשים לפני מתקפת ה-7 באוקטובר, משפחתו הייתה סוף סוף על סף התאוששות כלכלית הודות לזרימת העבודה המוגברת בין ישראל לעזה.

כעת, הפעיל, רווק המתגורר עם הוריו, אמר שהוא אחד "מני רבים בעזתים" שרוצים לעזוב את הרצועה – ואת איום המעקב המתמיד של חמאס. הוא סבור שתוכנית (שהוזכרה בהקשר של טראמפ) ליישוב מחדש של כ-1.8 מיליון העזתים הנותרים במקום אחר היא הגיונית וטוען ש"כולם" מייחלים לה. "אנחנו רוצים שישראל תכבוש את עזה, שלא נראה את עזה לעולם" אמר. "זו זכות אדם בסיסית שמדינות שכנות יפתחו את גבולותיהן בזמן מלחמה" כפי שעשו עם הסורים.
הוא הוסיף כי חמאס גונב סיוע הומניטרי ומשתמש בו כמנוף לגיוס צעירים. "הסיוע מיועד רק למשפחות ששולחות את ילדיהן להתגייס לחמאס" אמר.
