לפני שיצאתי לעולם התקשורת, הלכתי כאדם מאמין לקבל ברכה מאחד הרבנים שלי. "כשיתקפו אותך מהשמאל – תדעי שאת בדרך הנכונה", הוא אמר לי, וזה השביל בו אני צועדת לאורך דרכי בקריירה הכי סוערת שיכולה להיות. עם האמירה הזו הסכמתי לשלם מחיר אישי של הכפשות, איומים וזלזול במי שאני רק בגלל המחנה אליו אני משתייכת והקול שאני מביאה לזירת החדשות.
מעולם לא קבלתי פירגונים מהשמאל ואני זוקפת זאת לזכותי. בכל קושי שאני חווה בגלל השמצות – אני מזכירה לעצמי את אותו משפט "אני בדרך הנכונה". כשיש פילוגים בכל מיני סוגיות בוערות במחנה הימין, ואני רוצה לברר את ההשקפה שלי בנושא, כמו גיוס חרדים או הסכמי שלום מפוקפקים – מה שעוזר לי לברר את היחס שלי – זה דווקא השמאל. כשאני אסכים עם מישהו שמוכן לשרוף את המדינה או לפרק את הצבא – אני בבעיה, ולכן אני משתדלת לוודא שהדעות שלנו סותרות.

היום, רביב דקרוקר, איש חדשות 13 שלא נחשד בעמדות ימניות, פרגן ביתר שאת ללא פחות משני שרים בממשלה. הוא פרסם פוסט ברשת ה-X שבו כתב: "כל הכבוד ליריב לוין ומיקי זוהר. בלי טיפה של ציניות, נדרש אומץ להגיד את מה שהם אמרו היום. עם זאת, המקום הנכון להגיש תלונה על סחיטה כנגד שר הוא במשטרת ישראל. אם הם באמת רוצים להילחם בסחיטה של איש תקשורת בכיר, שמקורב לראש הממשלה, שיפנו לתחנת המשטרה הקרובה וימסרו פרטים מדויקים מה התבקשו לעשות וכיצד אימו עליהם".
דבריו המלטפים של דרוקר מגיעים ברקע הטענות נגד הפרשן הפוליטי של חדשות 14 לפיהן הביקורת שלו נובעת ממניעים אישיים. יצוין כי בתוכנית "שבע" עם יערה זרד, יעקב ברדוגו דחה את הטענות על הסף: "קשקוש, לא היו דברים מעולם. מדובר במחלוקת על רקע אידיאולוגי ופוליטי. אני מבקר גם מימין, גם משמאל וגם בתוך הבית. מי שחושב אחרת טועה טעות גדולה, אין בזה שום כלום ושום דבר".

אני לא מתיימרת להכריע מה נכון ומי צודק בעימות המיותר בעיני, אבל לקבל חיבוק מרביב דרוקר זה קו אדום. זה אותו דרוקר שבזמן הדיונים על הרפורמה המשפטית אמר ש"יצטרכו לקרות דברים מאד רדיקליים, יכול להיות שיישפך דם פשוט", וגם ש"צריך להישפך הרבה מאד, דם מטאפורי או דם אמיתי".

בלעדי: יעקב ברדוגו מגיב למתקפות של השרים לוין, קרעי וזוהר
חז"ל השכילו לומר: "אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה". כאשר "חברים" כאלה מפרגנים, השרים הללו צריכים לבחון מחדש את דרכם. חיבוק מדמות כמו דרוקר, שדבריו על שפיכת דם עדיין מהדהדים, הוא לא אות כבוד לשרי הימין, אלא נורת אזהרה – ודווקא עכשיו זוהי שעת מבחן לממשלה: מה חשוב לכם – החיבוק מהשמאל או טובת עם ישראל?

חיבוק מהשמאל לשרי הימין הוא תמרור אזהרה. במקום להתפתות למחמאות, על השרים לבחון מחדש את דרכם ולהישאר נאמנים לעקרונות המחנה הלאומי. השאלה היא לא מי מפרגן, אלא האם הם פועלים לטובת עם ישראל – וזו שעת המבחן להוכיח זאת במעשים.
