ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ התייחסו היום (שלישי) לתקיפה בשדה התעופה בתימן שבה הושמדו תשתיות של ארגון הטרור החות'י במרחב צנעא', וכן מספר תחנות כח שנוצלו למטרות טרור: "השמדנו את שדה התעופה בצנעא, איראן תישא במלוא התוצאות".
ראש הממשלה בנימין נתניהו ציין: "אמרתי פעמים רבות שמי שתוקף את מדינת ישראל – דמו בראשו. אתמול אמרתי שהתקיפה של החות'ים תיענה לא ב'זבנג וגמרנו' – אלא ב'זבנגים'. אז אתמול נתנו זבנג, מכה קשה לנמל חודיידה. היום מטוסינו תקפו את שדה התעופה בצנעא, שדה התעופה שמאפשר את צבא הטרור ואת הכניסה האווירית למדינת הטרור, שמאפשרת את ירי הטילים נגדנו.

"הבחירה שלנו מתי להגיב, איך להגיב ועל איזה מטרות להגיב – זה שיקול שאנחנו עושים כל פעם. וזה נוגע גם לפטרון של החות'ים – איראן, שבלעדיי האישור שלהם והתמיכה שלהם לאורך זמן, החות'ים לא יכולים לקיים את מתקפת הטילים הנפשעת עלינו. הנשיא טראמפ אמר את זה לפני חודש וחצי. אני אומר את זה גם היום – אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שתוקף את מדינת ישראל".
ראש הממשלה ניצל את ההזדמנות לברך את כוחותינו על התקיפה המוצלחת: "אני רוצה לברך בהזדמנות זו את הרמטכ"ל, אותך מפקד חיל-האוויר, את המודיעין, את צוותי האוויר והקרקע המופלאים שלנו, הטייסים הנהדרים שלנו, וכל מי שמסייע בידם. ברכות על ביצוע מושלם".

שר הביטחון ישראל כ"ץ אמר כי "ארגון הטרור החות'י ניסה לפגוע בנמל התעופה בן-גוריון ובתגובה השמדנו היום את שדה התעופה בצנעא. בנוסף, פגענו גם במטרות נוספות, בהמשך לתקיפות אתמול בנמל חודיידה, בתשתיות לאומיות נוספות שפגענו בהן.
"מי שפוגע בנו – אנחנו נפגע בו שבעתיים. זה גם מסר אזהרה לראש התמנון האיראני: 'אתם נושאים באחראיות ישירה לכל מתקפה של זרוע התמנון החות'ית כנגד מדינת ישראל – ואתם גם תישאו במלוא התוצאות'".

מוקדם יותר היום, צה"ל עדכן כי כוחותינו תקפו והשמידו תשתיות של ארגון הטרור החות'י בשדה התעופה המרכזי במרחב צנעא והביא להשבתתו המלאה, כמו כן הותקפו מספר תחנות כוח ומפעל בטון, זאת לאחר הירי של ארגון הטרור החות'י על נמל התעופה בן גוריון.
אמש כוחותינו תקפו באמצעות כ-20 מטוסי קרב ו-50 חימושים עשרות תשתיות טרור של החות'ים ברצועת החוף בתימן. בנוסף, הותקף מפעל בטון "באג'יל" מזרחית לעיר חודידה המשמש כמשאב כלכלי חשוב של שלטון הטרור החות'י ומשמש לבניית המנהרות והתשתיות הצבאיות.

ישראל תקפה בתימן לאחר שבתחילת השבוע, החות'ים שיגרו טיל בליסטי אל עבר ישראל. זמן קצר לאחר מכן נרשמה לראשונה נפילה במתחם נמל התעופה בן גוריון, בשטח חקלאי סמוך לציר המרכזי.
