יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין, התייחס היום (שלישי) בוועידת ההתיישבות של 'מקור ראשון' לחוק הגיוס, זאת ברקע פתיחת המליאה מחר ואיום הסיעות החרדיות לשבור את המשמעת הקואליציונית בגין אי קידום החוק: "אנחנו כפסע ממעבר לשלב הבא – ניסוח החוק".
לדברי אדלשטיין, "מיצינו את הדיונים המקיפים והעמוקים שעשינו בוועדה. אנחנו כפסע ממעבר לשלב הבא – ניסוח החוק. לא נוכל להסתדר בלי סנקציות אישיות וסנקציות מוסדיות. זה חייב להיות בחוק.

"אי אפשר להתייחס לסבב חמישי ושישי של מילואים בשיווין נפש כשיש כל כך הרבה שלא משרתים. הצבא חייב להיות ערוך למצב שבו בחור חרדי שנכנס לצבא, יקבל את כל התנאים גם לצאת ממנו חרדי. או שיעבור חוק אמיתי או שלא יהיה חוק. בלוף של חוק – לא יהיה".
מוקדם יותר היום, כתבנו לענייני הכנסת מדווח כי אם עד מחר בבוקר לא יושגו הסכמות עם הסיעות החרדיות, הקואליציה תצטרך למשוך את הצעות החוק לפני פתיחת המליאה. מדובר בין השאר בחוק לפיצול תפקיד היועמ"ש, והחוק להשוואת מדרגות השכר במגזר הציבורי של ח"כ בוארון. אלו חוקים חשובים לימין לקואליציה.

הסיעות החרדיות אומנם לא מאיימות בהפלת הממשלה, אבל נתנו לנתניהו אשראי עד לחג שבועות. וגם זה ללא הבטחה למשמעת קואליציונית. כפי שדיווחנו, השבוע, בישיבת סיעת דגל התורה התקבלה החלטה שלא מאיימים בהפלת הממשלה, עם זאת, הוחלט גם כי המפלגה רואה את עצמה משוחררת מהסיכומים ולפני כל הצבעה תהיה התייעצות עם גדולי ישראל לקבל החלטה ספציפית.
