השביתה במערכת החינוך נמשכת: מעל 400 מוסדות חינוך ברחבי הארץ לא פתחו הבוקר (שלישי) את שעריהם, בעיקר באזור תל אביב והמרכז. בתל אביב לבדה מדובר בכ-100 מוסדות שלא פעלו. גם בהרצליה, בקריית אונו, בנתניה, חדרה ורחובות, מוסדות רבים נותרו סגורים, כך דיווחה כתבת בריאות וחינוך אורנית פורן סוויסה.
בתוך כך, המורות והגננות מחריפות את המחאה ושולחות אישורי מחלה. לדבריהן, הן לא ישובו לעבודה כל עוד סעיף הקיצוץ בשכר לא יבוטל לחלוטין.

עוד הוסיפה פורן סוויסה כי ברשויות המקומיות נערכים לשיבושים. בהרצליה, לדוגמה, שבה מתקיימת שביתה כוללת זה היום הרביעי, העירייה יזמה פעילויות חלופיות לילדים, אך הלימודים עצמם לא מתקיימים.
במשרד החינוך מנסים להפעיל לחצים על העובדות ולפתוח ערוץ תקשורת ישיר, אך כרגע ללא הצלחה. אתמול הודיעו נציגות הגננות והמורות כי הן שוקדות על ניסוח מתווה פשרה משלהן, אך נכון לעכשיו אין פתרון באופק.

במשרד האוצר הדגישו: כל גננת או מורה שלא מתייצבת, לא תקבל שכר על היום שבו נעדרה. חלק מהעובדות אף זומנו לשימועים. ההורים, בינתיים, נאלצים להתמודד עם המצב, עוד יום שבו אין מסגרות לילדים ולא ניתן לצאת לעבודה.
