accessibility-icon
share-icon
ארכיון. צילום: יונתן זינדל פלאש 90
ארכיון. צילום: יונתן זינדל פלאש 90

בזמן שהשוטרים משוחררים: גזר הדין שניתן בפרשת אהוביה סנדק

נעמי רחליס

נעמי רחליס

ז אייר ה'תשפה (05.05.25)

44

21

like

5

dislike

ארבע שנים לאחר הריגתו של הנער אהוביה סנדק במרדף משטרתי, נגזר דינם של שני מתיישבים שנפצעו באירוע • במסגרת הסדר הטיעון, אחד המתיישבים ירצה ארבעה חודשי עבודות שירות והשני 300 שעות לתועלת הציבור


ארבע שנים לאחר שהנער אהוביה סנדק ז"ל נהרג בתום מרדף של בלשי ימ"ר ש"י אחרי מתיישבים, במהלכו ניגחו את הרכב בו נסעו מספר נערים, בית המשפט המחוזי בירושלים גזר על שניים מחבריו של אהוביה עונשי מאסר קלים במסגרת הסדר הטיעון.

במסגרת ההסדר, ביקשה פרקליטות מחוז ירושלים לגזור על הנאשמים הבגירים: 9 חודשי מאסר בעבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי כספי. על הקטינים ביקשה הפרקליטות לגזור 6 חודשי מאסר בעבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי כספי.

maximize-image
images-count2+
ההפגנות אחרי שאהוביה נהרג | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בעניינו של אחד הנערים הקטינים, לאחר קבלת תסקיר שירות המבחן ובהתאם להמלצתו, וכן בעקבות גזר הדין שניתן בעניינו של הקטין האחר, הסכימה הפרקליטות כי יוטלו עליו 300 שעות שירות לתועלת הציבור לצד פיצוי כספי ומאסר על תנאי.

4 שנים למות אהוביה סנדק במרדף משטרתי: "בסוף העוול יתוקן"

4 שנים למות אהוביה סנדק במרדף משטרתי: "בסוף העוול יתוקן"

5
07.01.25|נעמי רחליס

בית המשפט גזר על השניים חודשיים ועשרה ימים של עבודות שירות לאחד המתיישבים, וארבעה חודשים ועשרה ימים לאחד אחר, ולשניהם גם פיצוי כספי ומאסר על תנאי. את הקטינים החליט להרשיע ולהטיל על אחד מהם 360 שעות לתועלת הציבור ועל הקטין האחר 300 שעות לתועלת הציבור, זאת לצד פיצוי כספי ומאסר על תנאי.

maximize-image
images-count2+
הפגנה בגשר המיתרים בעקבות פרשת מותו של אהוביה סנדק, מן הארכיון | צילום: מוטי קסטל

עו"ד קידר אמר על כך: "אנחנו סברנו מלכתחילה שכתב האישום לא היה צריך להיות מוגש וכל כולו היה ניסיון להגן על האשמים האמיתיים באירוע – משטרת ישראל והפרקליטות, שהגנו בחירוף נפש על השוטרים שגרמו למותו של אהוביה. בסופו של דבר הענישה שנקבעה מקילה ומאוזנת והיא הרע במיעוטו. אנו מברכים על כך ומקווים כי פרשה כואבת זו הסתיימה ולקחיה ילמדו".

4 שנים אחרי שנהרג: בית המשפט הרשיע 2 מחבריו של אהוביה סנדק

4 שנים אחרי שנהרג: בית המשפט הרשיע 2 מחבריו של אהוביה סנדק

54
10.11.24|נעמי רחליס

עו"ד בם הוסיף: "לצערי הצדק לא נעשה מכיוון שהשוטרים שניגחו את הרכב וגרמו למותו של אהוביה לא נתנו את הדין על מעשיהם. אומנם בית המשפט הטיל עונש מקל על שורדי האירוע, אך העובדה כי השוטרים מסתובבים חופשי היא אות קלון לכולנו".

maximize-image
images-count2+
הפגנות 4 שנים למות אהוביה סנדק | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

אהוביה סנדק נהרג לפני ארבע שנים לאחר ששוטרי ימ"ר ש"י ביצעו מרדף אחרי הרכב בו נסע יחד עם חבריו. במהלך המרדף ניגחו השוטרים את רכבם של הנערים, וכתוצאה מכך התהפך רכבם של הנערים, אהוביה נהרג וחבריו נפצעו.

מהפרקליטות נמסר לאחר גזר הדין כי "מדובר באירוע חמור של תקיפה מתוכננת, שהתבצעה לאחר התארגנות מראש ויצרה סיכון ממשי לחיי אדם. יידוי אבנים לעבר כלי רכב נוסעים עלול להוביל לתוצאה קטלנית וראוי שייתפס כעבירה חמורה שמייצרת סיכון ממשי לחיי אדם. הנאשמים הורשעו על סמך הודאתם, וגזר הדין מבטא את הצורך בענישה ממשית כלפיהם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News