שר החוץ גדעון סער יצא הבוקר (שני) לביקור מדיני באתיופיה, המבטא את התחזקות היחסים בין המדינות, זאת לאחר שעברו חודשיים מביקורו של שר החוץ של אתיופיה בישראל בחודש מרץ האחרון.
במהלך ביקורו, ייפגש סער עם ראש ממשלת אתיופיה, ד"ר אבי אחמד עלי, ושר החוץ של אתיופיה, ד"ר גדעון טימותאוס, במטרה לחזק את מכלול היחסים בין המדינות – האסטרטגיים והבילטרליים.

שר החוץ ילווה ע"י משלחת עסקית בכירה, הכוללת עשרות נציגים מחברות ישראליות מתחומים שונים, ביניהם: חקלאות ואגרו-תעשייה, טכנולוגיות מים ואקלים, אנרגיה מתחדשת, חדשנות וטכנולוגיה, בריאות, מכשור רפואי, תעשייה וייצור.
המשלחת המאורגנת על ידי משרד החוץ, תפגש עם בכירי הממשלה האתיופית ושותפים עסקיים מהמגזר הציבורי והפרטי, במטרה לקדם שיתופי פעולה וסחר הדדי.

הסכם שיתוף פעולה בתחומי האנרגיה נחתם בין ישראל לאתיופיה
כמו כן, סער ומקבילו בתפקיד שר החוץ ד"ר טימותאוס, יקיימו פורום כלכלי משותף בהשתתפותם של אנשי עסקים ישראלים ואתיופיים, וכן בכירי התעשיות השונות בשתי המדינות.
