הודו החלה לנקוט היום (ראשון) בצעדים לחסימת זרימת המים לפקיסטן כחלק מצעדי הפעולה נגדם בשל הפיגוע הקשה בחבל קשמיר. על פי דיווחים במדינה, הודו החלה לחסום את זרימת המים דרך סכר בגליהאר על נהר הצ'נאב בגבול בין שתי המדינות, ומתכננת צעדים דומים בסכר קישנגנגה על נהר הג'הלום שגם כן בגבול בין שתי המדינות.
הסכרים ההידרואלקטריים (לייצור חשמל) בנהרות בצפון קשמיר, מאפשרים להודו לשלוט בתזמון שחרור המים. מקור ציין בפני the economic times כי הודו החליטה להשעות את הסכם מי האינדוס, הסכם היסטורי שנחתם ב-1960 בתיווך הבנק העולמי, המסדיר את השימוש בנהר האינדוס ויובליו בין הודו לפקיסטן.
ICYMI: The Gates Have Opened? #Baglihar Dam
Reports have emerged of water being released from the Chenab river in J&K. The move would restrict flow towards Pakistan – previously not allowed under the #IndusWatersTreaty pic.twitter.com/KrH00qxsKp
— RT_India (@RT_India_news) May 4, 2025

בפקיסטן טוענים: "הודו תבצע נגדנו מתקפה בטווח הזמן המיידי"
סכר בגליהאר היה נקודת מחלוקת מתמשכת בין שתי המדינות, כאשר פקיסטן פנתה בעבר לבוררות של הבנק העולמי בנושא. גם סכר קישנגנגה עמד במוקד מחלוקות דיפלומטיות ומשפטיות, במיוחד בשל השפעתו על נהר נילום, יובל של הג'הלום.
החלטת הודו לעצור את זרימת המים מעלה חששות להסלמה נוספת במתיחות בין שתי המדינות, שיחסיהן נותרו מתוחים על רקע הסכסוך בקשמיר והפיגוע הקטלני באזור. גורמים דיפלומטיים הוסיפו לעיתון כי פקיסטן צפויה לפנות לבנק העולמי או לגורמים בינלאומיים בניסיון להתמודד עם המשבר המתפתח. במקביל, פקיסטן ממשיכה להתריע מפני רצונה של הודו בתגובה צבאית כאשר בסוף השבוע הייתה הערכה כי כי התקיפה תתבצע בטווח הזמן המיידי.
