מספר חברות סיניות שואפות לייצר סמארטפונים עם מערכת הפעלה ללא גוגל שתהווה אלטרנטיבה לאנדרואיד. ע"פ דיווחים בסין, שיאומי, אופו, ויוו ו-OnePlus דנו בניתוק התוכנה שלהן מגוגל ובהשקת מערכת הפעלה מקומית עבור הסמארטפונים שלהן, זאת מחשש לחסימת שירותי החברה האמריקאית ע"י טראמפ כחלק ממלחמת הסחר מול סין.
הצעד הנועז הזה של קואליציית היצרניות הסיניות נובע ממהלך שבוצע בכהונתו הראשונה של הנשיא טראמפ בשנת 2019, אז נאסר על חברות אמריקאיות לעבוד עם "וואווי", שתויגה כאיום על הביטחון הלאומי של ארה"ב בשל קשרים חשודים לכאורה עם ממשלת סין, מה שגרם למעשה לניתוק הגישה שלה לשירותי גוגל.

לאחר שאיבדה את אנדרואיד ואת שירותי המערכת של גוגל, חברת "וואווי" החלה לפתח מערכת הפעלה מקומית מבוססת אנדרואיד, בשם HarmonyOS , אשר פועלת כעת על כל מכשירי החברה. בשנה שעברה, "וואווי" הכריזה כי ל-HarmonyOS יש מעל מיליארד משתמשים פעילים ומעל 20,000 אפליקציות שפותחו עבור מערכת ההפעלה.
עם חזרת דונלד טראמפ לבית הלבן, אחד מצעדיו הראשונים היה להצית סבב חדש של מלחמת סחר עם סין. אם המתיחות תימשך, יצרניות סיניות נוספות עלולות לסבול מאותו גורל כמו "וואווי" ולאבד גישה למערכת ולשירותים של אנדרואיד וגוגל. האלטרנטיבה הקיימת עבור יצרני הסמארטפונים הסיניים היא להשתמש ב-HarmonyOS של וואווי, שכיום היא מערכת הפעלה מבוססת היטב.

אולם ע"פ הדיווחים האחרונים, החברות הסיניות בוחנות בניית גרסה חדשה של אנדרואיד, נטולת גוגל. שיאומי, יצרנית סמארטפוני האנדרואיד השנייה בגודלה בעולם אחרי סמסונג והיצרנית הגדולה ביותר בסין, צפויה להיות הראשונה עם מערכת הפעלה שתיקרא HyperOS 3. אם היצרניות הסיניות אכן יתחילו למכור טלפונים ללא גוגל, צפויה להיות לכך השפעה משמעותית על השוק.
