accessibility-icon
share-icon
מתקן גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק
מתקן גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק

יועצו של מנהיג איראן מאיים: האם שיחות הגרעין יגיעו לסופן?

רון דויטש

רון דויטש

ה אייר ה'תשפה (03.05.25)

4

9

like

3

dislike

יועצו של המנהיג העליון האיראני התייחס למשא ומתן המתקיים מול ארצות הברית בנושא הגרעין ולאפשרות התמשכותו, כאשר טען שלמגעים אין ערך בפני עצמם • ברקע לדברים: דחיית סבב השיחות שתוכנן להתקיים השבת


על רקע דחיית סבב השיחות בין וושינגטון לטהראן שתוכנן להתקיים היום (שבת) עלי לריג'אני, יועצו של המנהיג העליון של איראן צוטט בסוכנות הידיעות "מהר" באומרו כי לקיום המגעים אין ערך בפני עצמו, וכי ללא תועלת לאיראן אין טעם בהם.

"לקיום או אי-קיום משא ומתן אין ערך, אלא הקריטריון המרכזי הוא הגשמת האינטרסים הלאומיים של איראן", אמר לריג'אני והוסיף: "כאשר המשא ומתן בסוגיית הגרעין מביא ערך עליו להימשך, אבל במידה והוא לא פותר שום בעיה אין הכרח להמשיך עם השיחות".

maximize-image
יועצו של טראמפ סטיב וויטקוף, אשר עומד בראש המשלחת לשיחות | צילום: שאטרסטוק

דבריו של הבכיר מגיעים לאחר דחיית סבב המשא ומתן שתוכנן להתקיים היום. דיווח איראני בשבוע שעבר טען שהסיבה לדחייה היא שינוי בעמדות האמריקאיות. הדברים באים בניגוד לדברי הנשיא טראמפ, שהביע  שביעות רצון מההתקדמות השיחות, כאשר אמר: "אני חושב שאנחנו מצליחים מאוד".

עקבו אחרינו גם ב-Google News