לשכת רה"מ הודיעה הערב (מוצ"ש) כי לאור ההתפתחויות האחרונות במצב הביטחוני במספר גזרות, ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לדחות את נסיעתו הצפויה לאזרבייג׳ן למועד אחר.
מהלשכה נמסר: "לאור התפתחויות בגזרת עזה ובסוריה, ובשל לו״ז מדיני-ביטחוני צפוף, ראש הממשלה נתניהו החליט לדחות את ביקורו באזרבייג׳ן למועד אחר. ראש הממשלה מודה לנשיא אלייב על הזמנתו, ומעריך את היחסים החמים בין שתי המדינות".

הנסיעה שהייתה אמורה להתרחש השבוע, במהלכה ראש הממשלה תכנן להפגש עם נשיא המדינה הנמצאת בגבול עם איראן, אילהם אלייב.
לפי הדיווחים, שני המנהיגים היו צריכים לדון על המשך התיווך האזרי במשא ומתן בין ישראל לטורקיה אודות סוריה, צירופה של אזרבייג׳ן להסכמי אברהם, והמשך העמקת היחסים הבילטרליים בין המדינות.
מוקדם יותר הערב, כתבינו הצבאי הלל ביטון רוזן פרסם כי לאחר למעלה מחודש של מבצע "עוז וחרב", שמטרתו הייתה להגיע לעסקה עם חמאס, בישראל משנים תוכניות ומבינים שמטרת המבצע נכשלה. בתקופה הקרובה צפויה להתחיל תכנית מבצעית חדשה ברצועת עזה, רחבה ומשמעותית, כשמטרתה הפעם אחת – השגת הכרעה על ארגון הטרור חמאס.
