שר האוצר בצלאל סמוטריץ' פנה היום (שישי) ישירות לעובדי מערכת החינוך, המתכננים לפתוח בשביתה ארצית בשבוע הבא: "אינני מעלה בדעתי שבשעה שמאות אלפי מילואימניקים עוזבים הכל, דווקא מי שמחנכים את ילדינו יפתחו בשביתה".
"אנו בעיצומה של מלחמת קיום ארוכה ויקרה", פתח סמוטריץ', "כשר אוצר מוטלת עלי אחריות כבדה לנווט את הכלכלה הישראלית באחריות ובאופן שבו היא תוכל לממן את כלל מאמצי המלחמה".

לדברי השר, לאור המלחמה נאלצה הממשלה לגבש תוכנית כלכלית, שהצעדים הנדרשים בה לא קלים ולא פופולרים: "חשוב לציין שהתכנית אושרה בממשלה ובכנסת, ושר החינוך, ידידי יואב קיש, תמך בה הן בממשלה והן בכנסת, לרבות השלכותיה עליכם, מורי ישראל היקרים".
"אני מדגיש, זה ממש לא חל רק על מורים וגננות", הדגיש השר, והבהיר כי ההפחתה חלה באופן שוויוני על כל המגזר הציבורי: "למשרד האוצר אין סמכות לתת הנחות או לפצות במקום אחר".

אחת מטענותיו של סמוטריץ' היא שמזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דוד, דחתה כל הצעה לפשרה מצד משרד האוצר: "למרבה הצער בן דוד סרבה לכל ההצעות והביאה לכך שההפחתה חלה כעת מכח חוק באופן רוחבי מהשכר של כולכם וללא שיש לנו שיקול דעת בעניין".
"השבתת מערכת החינוך בעיצומה של מלחמה ותוך פגיעה קשה בהורים, בתלמידים, במשרתי המילואים ונשותיהם היא צעד פסול, חסר אחריות ולא חינוכי ואני קורא לכם להימנע ממנו בכל מחיר", אמר השר.
"אני קורא לכם להימנע מלפגוע במערכת החינוך בעיצומה של מלחמה. אני קורא לכם לגלות אחריות לאומית, מנהיגות ודוגמא אישית, לא לפגוע בהורים ובתלמידים בשביתה מיותרת", ביקש השר וסיכם: "אינני מעלה בדעתי שבשעה שמאות אלפי מילואימניקים עוזבים הכל, דווקא מי שמחנכים את ילדינו יפתחו בשביתה".
