accessibility-icon
share-icon
ארכיון | צילום: שאטרסטוק
ארכיון | צילום: שאטרסטוק

ארה"ב הודיעה: נסוגים מהתיווך בין אוקראינה לרוסיה

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

ד אייר ה'תשפה (02.05.25)

2

1

like

0

dislike

דוברת מחלקת המדינה תמי ברוס הודיעה כי האמריקאים לא ישמשו יותר כמתווכחים הראשיים בין המדינות • "יש חלקים אחרים בעולם שזקוקים להתייחסות", אמרה דוברת מחלקת מחלקת המדינה, "דרך הניהול שלנו תשתנה, לא נטוס לצד השני של העולם בהינף יד כדי לבצע את עבודת התיווך בין שני צדדים"


שינוי כיוון: ארצות הברית הודיעה הלילה (בין חמישי לשישי) כי היא פורשת משיחות התיווך לסיום המלחמה בין אוקראינה לרוסיה: "לא נהיה יותר המתווכים הראשיים בשיחות".

דובר מחלקת המדינה טמי ברוס אמרה בתדרוך אמש לעיתונאים כי ארה"ב לא תשמש כמתווכת בין שני הצדדים. "יש חלקים אחרים בעולם שזקוקים להתייחסות", אמרה דוברת מחלקת מחלקת המדינה, "דרך הניהול שלנו תשתנה, לא נטוס לצד השני של העולם בהינף יד כדי לבצע את עבודת התיווך בין שני צדדים. שני הצדדים צריכים להציג תוכניות עדכניות לסיום המלחמה, זה צריך להיסגר ביניהם".

כזכור, עם או בלי קשר לניסיונות לסיים את המלחמה, לאחר מגעים ממושכים ארה"ב ואוקראינה חתמו ביום רביעי על הסכם המינרלים. בין היתר, ההסכם כולל הקמת קרן השקעות לשיקום אוקראינה, במטרה להחיות את כלכלת המדינה בעקבות המלחמה המתמשכת עם רוסיה. ראש ממשלת אוקראינה סבירידנקו ציינה ברשת החברתית X כי הקרן צפויה "למשוך השקעות גלובליות לתוך מדינתנו".

על פי ההסכם, כל פרויקט יבוצע בשותפות שווה (חצי-חצי), תוך שאוקראינה יכולה לשמור לעצמה בעלות מלאה על המשאבים עצמם, כולל מינרלים, נפט וגז. ההסכם מגיע על רקע מלחמת הסחר המתמשכת בין ארה"ב לסין, שהיא המקור לכ-90% מהמאגרים העולמיים של מינרלים נדירים. "ההסכם יסייע לשחרר את נכסי הצמיחה של אוקראינה", הוסיף בסנט בהודעת משרד האוצר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News