accessibility-icon
share-icon
כיתה, אילוסטרציה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
כיתה, אילוסטרציה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הסתדרות המורים הודיעה: ביום ראשון הלימודים יחלו בשעה 11:00

דין ברנדשטטר

דין ברנדשטטר

ד אייר ה'תשפה (02.05.25)

34

5

like

5

dislike

ההחלטה על פתיחת הלימודים בשעה מאוחרת מתייחסת לגני הילדים, לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים, מוסדות החינוך לחינוך מיוחד ייפתחו כרגיל • בהסתדרות המורים טוענים: "צעדי האוצר מכשילים במכוון, בכל מחיר ובאופן שיטתי את דיוני המשא ומתן"


החרפה בצעדים. הסתדרות המורים הודיעה כי ביום ראשון הקרוב, הלימודים בכל מוסדות החינוך בכל רחבי הארץ יחלו בשעה 11:00. ההחלטה מתייחסת לגני הילדים, לבתי הספר היסודיים ולחטיבות הביניים. מוסדות החינוך לחינוך מיוחד (בתי ספר וגנים) מוחרגים מהחלטה זו והם ילמדו כרגיל.

בהתאם לזאת, בין השעות 11:00-8:00 יקיימו עובדי ההוראה במוסדות החינוך כנסי הסברה. בהסתדרות הדגישו כי בשעות אלו צוותי מוסדות החינוך לא יקלטו תלמידים. עובדי הוראה בחינוך המיוחד, אשר לא ימצאו פתרון לילדיהם הקטנים, יוכלו בהתאם לזכויות שלהם לקחת יום הצהרה או יום בחירה.

מהסתדרות המורים נמסר: "החלטת הסתדרות המורים התקבלה על רקע צעדי האוצר להכשיל במכוון, בכל מחיר ובאופן שיטתי את דיוני המשא ומתן, שנדרשו לשם מציאת מענה ראוי לאפליה לרעה של עובדי ההוראה. האוצר בחר שלא לקיים משא ומתן אינטנסיבי ורציף, ואף הגדיל לעשות, כאשר הוא לא הגיע במופגן לישיבה המשותפת עם שר החינוך. מדובר בהתנהלות חמורה ביותר, שכן היא משקפת זלזול ומהווה ביזוי של החלטת בית הדין".

יפה בן דויד, מזכ"לית הסתדרות המורים: "משרד האוצר נוהג ביהירות ובעיוורון מוסרי כלפי ציבור עובדי ההוראה. האוצר בוחר לברוח מאחריות, להפר התחייבויות ולהתנהל באטימות מקוממת. לא מדובר רק בפגיעה חמורה בעובדי ההוראה, אלא במערכת החינוך כולה, אשר נתונה במשבר קשה מאד. לא נאפשר זאת. הסתדרות המורים תמשיך להיאבק בנחישות ובכל הכלים העומדים לרשותה, עד למתן פתרון ראוי לאפליה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News