אמזון (AMZN) דיווחה על תוצאות כספיות חזקות לרבעון הראשון של 2025, עם הכנסות של 155.7 מיליארד דולר ורווח נקי של 1.59 דולר למניה – עלייה של 62% לעומת השנה שעברה. עם זאת, תחזית חלשה לרווח תפעולי ברבעון השני והמשך המתיחות מול ממשל טראמפ סביב סוגיית המכסים הובילו לירידה של כ-5% במניית החברה במסחר המאוחר.
הכנסות החברה צמחו ב-9% לעומת הרבעון המקביל, כאשר תחום הענן (AWS) רשם עלייה של 17% עם הכנסות של 29.3 מיליארד דולר. הכנסות בצפון אמריקה עלו ב-8% ל-92.9 מיליארד דולר, והכנסות בינלאומיות עלו ב-5% ל-33.5 מיליארד דולר.
עם זאת, התחזית לרווח תפעולי ברבעון השני נעה בין 13 ל-17.5 מיליארד דולר -מתחת לציפיות האנליסטים שעמדו על 17.8 מיליארד דולר. התחזית המאכזבת, יחד עם חששות מהשפעת המכסים החדשים שמטיל ממשל טראמפ, הובילו לירידה של כ-5% במניית החברה במסחר המאוחר.

סערת המכסים והעימות עם הבית הלבן: במקביל לדוחות, אמזון מצאה עצמה בלב סערה פוליטית לאחר דיווחים כי שקלה להציג את עלויות המכסים על מוצרים באתרה. הבית הלבן הגיב בחריפות, וכינה את המהלך "פעולה עוינת ופוליטית". אמזון הבהירה כי הרעיון נשקל רק במסגרת חנות "Amazon Haul" למוצרים זולים, אך לא אושר ולא יתממש.
העימות הגיע לשיאו כאשר הנשיא טראמפ שוחח עם מייסד אמזון, ג'ף בזוס, והביע את מורת רוחו. לאחר השיחה, טראמפ ציין כי "בזוס פתר את הבעיה במהירות ועשה את הדבר הנכון".

למרות הדוחות החזקים, מניית אמזון יורדת בכ-5% לאחר פרסום התחזית המאכזבת. מאז תחילת השנה, המניה ירדה בכ-13%, בעיקר בשל חששות מהשפעת המכסים והתחזיות החלשות. עם זאת, אנליסטים ממשיכים להמליץ על המניה, עם מחיר יעד ממוצע של כ-241 דולר – פרמיה של כ-27% על המחיר הנוכחי.
