מירב לשם גונן, אימה של שורדת השבי רומי גונן, התייחסה היום (חמישי) לכך שהיא ובתה אינן יכולות לחגוג את יום העצמאות: "אנחנו כן מציינים, זה יום חשוב מאין כמוהו, אבל זה לא בדיוק הזמן לחגיגות עדיין, בטח לא עבורנו, כשאנחנו יודעים מי נמצא שם עדיין ואנחנו מכירים אותם אחד אחד בשמות שלהם, בסיפורים שלהם, במשפחות שלהם שהם פה, בחברים, בקשרים היותר ויותר גדולים".
"אז לחגוג זה לא אפשרי, כן לציין, כן להרים ראש בגאווה. אני מסתכלת גם על חטופים ששבו, גם על החיילים שלנו", הוסיפה מירב, "זאת העוצמה האמיתית שלנו. זה הכוח שלנו אל מול האויבים, איך שאנחנו מדברים אחד אל השני ואיך שאנחנו שומרים אחד על השני, ואני חושבת שזה הפוקוס שלנו בימים האלה".

אימה של שורדת השבי אמרה את הדברים במשדר המיוחד ליום העצמאות, לאחר שהיא ובתה נפגשו עם ראש הממשלה ורעייתו במקרה לאחר טקס המצטיינים בבית הנשיא. "המסר שלנו כעם וכמשפחה של חטופה ששבה – כל 59 החטופים צריכים לחזור, זה בדמנו", מסרה מירב, "בדיוק כמו שלא משאירים חיילים פצועים מאחור, זה אותו דבר".
