שופטת מחוזית בקליפורניה קבעה כי אפל הפרה במכוון צו של בית המשפט, במסגרת הסכסוך המשפטי עם חברת Epic Games, יצרנית המשחק "פורטנייט" שהחל לאחר שאפל הסירה את פורטנייט מחנות האפליקציות שלה, כך דווח אמש (רביעי) ב-BBC.
בפסק הדין שפורסם הלילה השופטת ייבון גונזלס רוג'רס קבעה כי אפל המשיכה לפעול בניגוד לצו שניתן כבר ב-2021. הצו אסר על אפל לקבוע מדיניות מונופוליסטית בחנות האפליקציות שלה וחייב אותה לאפשר למפתחים להציע אפשרויות תשלום חיצוניות, מחוץ למערכת של אפל.

השופטת ביקרה את החברה והבהירה כי אפל ניסתה לעקוף את ההנחיות באופן ש"המערכת המשפטית לא תסבול". לפי מסמכים פנימיים שהוצגו בדיון, אפל בחרה ביודעין בצעדים שפוגעים בתחרות. עוד נקבע כי מנכ"ל אפל טים קוק דחה בקשות של בכירים עמוד בתנאי הצו והעדיף את עמדת סמנכ"ל הכספים לוקה מאסטרי.
"טים קוק קיבל החלטה גרועה", ציינה השופטת ופסקה כי סגן נשיא הכספים של אפל אלכס רומן שיקר בעדותו תחת שבועה. דוגמה להפרה כללה הטלת עמלה חדשה של 27% על עסקאות מחוץ לחנות האפליקציות, לצד חסמים שנועדו להרתיע משתמשים מפלטפורמות מתחרות.

הצו המקורי ניתן ב-2021, בעקבות מאבק מתוקשר בין שתי החברות סביב טענות למונופול של אפל בתחום אפליקציות הסלולר. לאחר פרסום פסק הדין מסרה חברת אפל: "אנו מתנגדים בתוקף להחלטה, נקיים את צו בית המשפט ונערער".
במקביל, מנכ"ל Epic Games טים סוויני הודיע כי "פורטנייט" תשוב בשבוע הבא לחנות ה-iOS בארה"ב. בציוץ שפרסם ברשת X, כתב: "אפיק מציעה הצעת שלום. אם אפל תרחיב את מודל השימוש ללא עמלות וללא חסמים לכל העולם, נשיב את פורטנייט לכל חנויות האפליקציות של אפל ונפסיק את ההליכים המשפטיים".
