במסגרת טקס המשואות לכבוד יום העצמאות ה-77, את משואת צבא ההגנה לישראל השיאו סגן אלוף פאיז פארס, סגן אלוף במילואים חגית אלון אלחרר ואשת לוחם המילואים ענבל בן סימון. השלושה בירכו את חיילי צה"ל הגיבורים ומפקדיו שהפגינו "נחישות, רוח הלחימה, אומץ לב וגבורה".
סא"ל פאיז פארס, בן העדה הדרוזית המתגורר בחורפיש, ביצע שורה של תפקידי פיקוד בחטיבת כפיר. בבוקר השבעה באוקטובר הוא התייצב עם פקודיו בקיבוץ רעים והצטרף לכוח סיירת מטכ"ל שניהל לחימה עיקשת בקיבוץ. הוא חתר למגע בגבורה וחילץ אזרחים תחת אש.

"אני, פאיז פארס, בנם של נאסיף ונאיפה מהכפר חורפיש, משיא משואה זו לכבוד הגיבורים, חיילי צה"ל ומפקדיו, על הנחישות, רוח הלחימה, אומץ הלב והגבורה שגילו בשדה הקרב. לכבוד החברים והאחים שאיבדנו. אנחנו זוכרים כל יום את הרוח והמורשת שלכם", אמר סא"ל פארס, "לכבוד העדה שלי, העדה הדרוזית, שהיא דוגמה ומופת לשותפות ולאהבת הארץ. עדה המחנכת אותנו לערכים של נתינה וחתירה למגע – גם ברגעים הקשים ביותר. לכבוד החברה הישראלית המדהימה שאני כל כך אוהב, המשפחות והנוער המיוחד שמגיעים לשערי הבקו"ם עם המסר החזק והברור: יחד ננצח!".
סא"ל במיל' חגית אלון אלחרר, פרצה את הדרך לנשים בתפקידים לוגיסטיים ביחידות השדה. בין היתר שירתה כקצינת הספקה ולוגיסטיקה חטיבתית ואוגדתית ועוזרת ראש קצין הלוגיסטיקה הפיקודי לארגון. בשבעה באוקטובר התייצבה לשירות מילואים. שנה לאחר תחילת המלחמה היא שכלה את בנה אמיתי ז"ל, טירון בבסיס האימונים החטיבתי של חטיבת גולני. למרות הכאב האדיר ועל אף הפינוי של משפחתה מביתם שבצפון היא המשיכה בשירות מילואים רצוף שנמשך עד היום.

"אני, חגית אלון, בת ז'קלין ושלמה אלחרר, ייבדלו לחיים ארוכים, משיאה משואה זו, לכבודו של אמיתי, אהוב ליבנו הניצחי ולכל חללי מערכות ישראל שנפלו במערכה. לכבוד ההורים השכולים שמתעוררים מדי בוקר לגעגוע שאין עמוק ממנו, אך בוחרים להמשיך ולהאיר את דרכם של רבים", אמרה סא"ל במילואים אלון, "לכבוד לוחמי צה"ל ומפקדיו, ובמיוחד לאנשי הקבע, שותפיי לרעות ולדרך. לכבוד בני המשפחות שמשלמים מחיר לא פשוט בעבור המחוייבות שאנו נושאים על כתפינו. לכבוד בעלי איציק וילדיי, אמיתי, אוריה והדס, אתם הסיבה, אתם הניצוץ, אתם הלב. ולתפארת מדינת ישראל״.
ענבר בן סימון היא רעייתו של לוחם המילואים, רז בן סימון. ענבר מייצגת את נשות המילואימניקים, שנשארו לשמור ולטפח את הקן המשפחתי, בשעה שבן זוגם גויס למאמץ המלחמתי. ענבר העלתה את המשואה לצד בעלה, רז בן סימון, לוחם מילואים בחטיבת אלכסנדרוני, שנפצע בחודש יוני האחרון בזמן לחימה במסדרון נצרים. זמן קצר לאחר מכן, בחר רז לחזור להילחם לצד חבריו וענבר רעייתו ליוותה אותו במסירות.
"אני, ענבר בן סימון , בתם של אילנה ושמשון כנדלקר, ואמא של לורן, לני ורום, משיאה משואה זו לכבוד בנות ובני הזוג של אנשי הקבע ואנשי המילואים העומדים על משמר הבית והמשפחה באומץ ובהכרה שאינה יודעת גבול", אמרה ענבר, "לכבוד הילדים שהם גיבורים, המחכים בלב פועם שאבא או אמא ישובו הביתה והשפיות תחזור לחיים מתוך תקווה שההתגייסות הזו תוביל את החברה הישראלית לחוף מבטחים".
