ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) בחפ"ק באשתאול להשתוללות השרפות בארץ, ואמר כי הוא מבקש להתעדכן על בסיס שעתי בנעשה לגבי השתלטות על האש וכי "חשוב להגן כרגע על ירושלים. לגייס את כל כלי הצמ"ה והמטוסים. צריך לפעול נגד ההסתות ברשת, לעצור מציתים ולמנוע ביזה. אנחנו במצב קיצון ארצי".
ראש הממשלה פירט מספר דברים שיש לעשות לצורך השתלטות על השרפות: הדבר הראשון הוא לארגן את ה-D9 ואת הציוד המכני ההנדסי שנמצא כעת במקום אחר. הדבר השני הוא הבאת מטוסים ולאחר מכן ביקש נתניהו לפעול נגד ההסתות הפלשתיניות ברשת.
"מה שאני מקבל עם מידע זה שיש הרבה הסתות ברשת, הסתות פלשתיניות. צריך לפעול נגד זה, זה השב"כ צריך לעשות, צריך למחות אותו. כמובן שלעצור מציתים זה עבודה שלכם. וגם מניעת ביזה. צריך להשתמש בכל הכלים האפשריים, כי זו בעיה. עכשיו אנחנו במצב קיצון ארצי.
"אני מבקש מכם לעשות. אני מבקש להתעדכן על בסיס שעתי. אתם עושים כל הזמן הערכות מצב כאן, מקווה שנשתלט על זה מחר. האש לא בהכרח מתנהגת כמו שאנחנו צופים, היא יכולה להשתנות בבת אחת". נתניהו הוסיף והדגיש כי היעד ראשון הוא הצלת חיים".

ראש הממשלה הוסיף כי "יש כאן שילוב של רוחות חזקות מאוד, יובש ושטחים פתוחים שבהם יש חורש, וזה מייצר שילוב קטלני. הדבר העיקרי שצריך להבין זה שבאמצעים רגילים, אם הדבר הזה מתפשט, אי אפשר לעצור את זה. יש כאן בעיה של ירושלים. הרוח המערבית יכולה לדחוף אותם, יכולה להגיע בקלות לפאתי הבירה ולתוך הבירה.
"הבעיה השנייה שאתם עמדתם עליה. יש פה אפשרות של הצתות, אפשרות של ביזה, וכל הדברים האלה מחייבים היערכות ארצית שמתחילה במקום הזה, עם שילוב כוחות ל-100%. היעד הראשון זה הצלת חיים. הצלת חיים זה אומר פינוי יישובים, פינוי אתרים, חסימת כבישים".
