כוחותינו ביצעו פעולת אזהרה ותקפו היום (רביעי) התארגנות של קבוצה קיצונית, שנערכה להמשך תקיפת האוכלוסייה הדרוזית בעיירה אס'חניא, במחוז דמשק בסוריה. במקביל נמסר כי ישראל מצפה מהמשטר הסורי לפעול למניעת פגיעה בדרוזים.
בהודעה משותפת של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון ישראל כ"ץ נמסר: "דווקא ביום הזיכרון לחללי מערכות ישראל שבו אנו מוקירים את תרומתה הגדולה של העדה הדרוזית לביטחון ישראל ואת זכר הנופלים הדרוזים שחירפו נפשם להגנה על מדינת ישראל – אנו רואים חשיבות רבה למימוש מחויבותנו לעדה הדרוזית בישראל ולהגנה על אחיהם בסוריה".

עוד הוסיפו ראש הממשלה ושר הביטחון כי "ישראל לא תאפשר פגיעה בעדה הדרוזית בסוריה מתוך מחויבות עמוקה לאחינו הדרוזים בישראל, הקשורים בקשרי משפחה והיסטוריה לאחיהם הדרוזים בסוריה".
כזכור, בני העדה הדרוזית הפגינו מוקדם יותר הבוקר בצומת יאסיף סמוך לעכו ובכפר ראמה, במחאה על "הטבח בבני העדה הדרוזית בסוריה" – במהלך ההפגנות הובערו צמיגים לאורך כביש 85, כך מדווח כתבנו אדיר לחקים.

"בשל הטבח בסוריה": הבערת צמיגים בהפגנת הדרוזים סמוך לעכו
דרוזי תושב הצפון מסר כי "הפגנה לא מתוכננת היא קרתה מעכשיו לעכשיו. מדובר ככל הנראה כאות מחאה על הטבח של בני העדה בסוריה. הרבה אזרחים תקועים בפקקים בכביש 85 כאשר בדרכם לפקוד את בתי העלמין לציון הזיכרון".
