מלך דנמרק פרדריק העשירי הגיע היום (רביעי) לגרינלנד, במהלך שנועד לשדר אחדות עם הטריטוריה החצי-אוטונומית, על רקע חידוש ההתעניינות מצד נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ באי הארקטי האסטרטגי. טראמפ הביע בשבועות האחרונים רצון מחודש להשתלט על גרינלנד ואף לא שלל שימוש בכוח צבאי.
הביקור מתרחש זמן קצר לאחר ביקורו של ראש ממשלת גרינלנד החדש, ינס-פרדריק נילסן, בקופנהגן. פרדריק אמר כי הוא שמח לבקר באי, אף שאין לו "משימה מוגדרת", בעוד נילסן הבהיר כי אהבתו של המלך לאי אינה מוטלת בספק. השניים צפויים להיפגש שוב בימים הקרובים.

במהלך שהותו, המלך יקיים "קפהמיק" מסורתי עם תושבים וישוחח עם חברי ממשלת גרינלנד החדשה. בשל מזג אוויר קשה, נאלץ לבטל טיול מתוכנן לתחנת נורד שבצפון האי, ולפגוש את יחידת מזחלות הכלבים הצבאית. משפחת המלוכה נוהגת לערוך ביקורים שנתיים באי, ופרדריק עצמו שהה בו גם ביולי האחרון.

במקביל, סגן נשיא ארה"ב ג'יי.די. ואנס ביקר לאחרונה בבסיס אמריקאי בגרינלנד והאשים את קופנהגן בהשקעה לקויה באי. מפלגות מקומיות בגרינלנד, השואפות לעצמאות מדנמרק, הודיעו על הקמת ממשלה רחבה חדשה בתגובה לאיומים מצד וושינגטון. גרינלנד הייתה מושבה דנית עד 1979, ומאז 2009 יש לה זכות להכריז על עצמאות במשאל עם.
