שר החוץ גדעון סער נאם היום (שני) במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה, והצהיר כי ישראל לא תיקח חלק בדיון השערורייתי בבית הדין הבינלאומי נגד מדינת ישראל: "החלטנו שלא לקחת חלק בקרקס הזה. מדובר בעוד ניסיון לעשות שימוש פוליטי לרעה בהליך משפטי כדי לרדוף אותנו".
"לא ישראל היא זו שצריכה לעמוד לדין", טען סער, "אלו האו"ם ואונר"א שצריכים לעמוד לדין. האו״ם הפך לגוף רקוב, אנטי-ישראלי ואנטישמי". השר הוסיף והבהיר כי ישנן ראיות ברורות המוכיחות כי תחת הארגון, מחבלים שהועסקו באונר"א לקחו חלק פעיל בטבח שבעה באוקטובר.

לדברי סער, האו"ם בגד במטרתו המקורית, הוא מערער את הסדר והיציבות העולמית. "מדובר ברדיפה שיטתית ודה-לגיטימציה של מדינת ישראל", הבהיר שר החוץ "אין מדינה- דמוקרטית או לא דמוקרטית- שהובאה לבית הדין כל כך הרבה פעמים כמו ישראל, ואין מדינה שסובלת מאמות מידה כפולות שכאלה".
לאחר מכן, התייחס השר לצווי המעצר השערוריתיים נגד רה"מ ושר הביטחון לשעבר: "ישנה רק מסקנה אחת נכונה – לבית הדין אין סמכות שיפוט על מדינת ישראל. ישראל אינה חברה בבית הדין הפלילי הבין-לאומי ואינה צד לאמנת רומא. הצווים הללו אינם חוקיים- ולפיכך בטלים ומבוטלים!"
