accessibility-icon
share-icon
שר החוץ גדעון סער | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שר החוץ גדעון סער | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סער: "לא נקח חלק בדיון בבית הדין הבינלאומי - מדובר בקרקס"

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

ל ניסן ה'תשפה (28.04.25)

8

9

like

0

dislike

שר החוץ נאם במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה, והצהיר כי ישראל לא תיקח חלק בדיון ב-ICJ נגד ישראל • לדברי סער: "האו״ם הפך לגוף רקוב, אנטי-ישראלי ואנטישמי" • בנוסף, הבהיר השר כי "לבית הדין אין סמכות שיפוט על מדינת ישראל"


שר החוץ גדעון סער נאם היום (שני) במסיבת עיתונאים לתקשורת הזרה, והצהיר כי ישראל לא תיקח חלק בדיון השערורייתי בבית הדין הבינלאומי נגד מדינת ישראל: "החלטנו שלא לקחת חלק בקרקס הזה. מדובר בעוד ניסיון לעשות שימוש פוליטי לרעה בהליך משפטי כדי לרדוף אותנו".

"לא ישראל היא זו שצריכה לעמוד לדין", טען סער, "אלו האו"ם ואונר"א שצריכים לעמוד לדין. האו״ם הפך לגוף רקוב, אנטי-ישראלי ואנטישמי". השר הוסיף והבהיר כי ישנן ראיות ברורות המוכיחות כי תחת הארגון, מחבלים שהועסקו באונר"א לקחו חלק פעיל בטבח שבעה באוקטובר.

maximize-image
"הזרוע המשפטית של חמאס". נציגי דרום אפריקה בדיון | צילום: רויטרס

לדברי סער, האו"ם בגד במטרתו המקורית, הוא מערער את הסדר והיציבות העולמית. "מדובר ברדיפה שיטתית ודה-לגיטימציה של מדינת ישראל", הבהיר שר החוץ "אין מדינה- דמוקרטית או לא דמוקרטית- שהובאה לבית הדין כל כך הרבה פעמים כמו ישראל, ואין מדינה שסובלת מאמות מידה כפולות שכאלה".

לאחר מכן, התייחס השר לצווי המעצר השערוריתיים נגד רה"מ ושר הביטחון לשעבר: "ישנה רק מסקנה אחת נכונה – לבית הדין אין סמכות שיפוט על מדינת ישראל. ישראל אינה חברה בבית הדין הפלילי הבין-לאומי ואינה צד לאמנת רומא. הצווים הללו אינם חוקיים- ולפיכך בטלים ומבוטלים!"

עקבו אחרינו גם ב-Google News