accessibility-icon
share-icon
צילום: חדשות 14
צילום: חדשות 14

נועם אמיר על הביקורת נגד הדרג המדיני: "מייצג עשרות אלפים"

יצחק אבוחצירא

יצחק אבוחצירא

ל ניסן ה'תשפה (28.04.25)

15

11

like

0

dislike

הפרשן הצבאי של עכשיו 14 נועם אמיר, שמתח ביקורת חריפה נגד הדרג המדיני ונגד רה"מ נתניהו על רקע היעדר אסטרטגיה ברורה במלחמה בעזה, הסביר: "זה מגיע מהמקום שיכול להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות בדרג המדיני והצבאי ולהחזיר אותם להילחם. אם אני יכול להשפיע על מדיניות, אצרח בכל הכוח - גם אם אחטוף ביקורת"


הפרשן הצבאי של עכשיו 14 נועם אמיר התייחס לביקורת שמתח על רה"מ נתניהו ועל הדרג המדיני בשל הדשדוש המתמשך במלחמה בעזה. "התקשורת במדינה ישראל רק מחכה שהממשלה הזו תיפול. ‏התקשורת במדינת ישראל עושה הכל כדי שהממשלה הזו לא תחזור למלחמה" פתח אמיר.

"‏כששואלים אותי למה אני תוקף את המדיניות על זה שלא חוזרים למלחמה זה בדיוק מהמקום שיכול להפעיל לחץ על מקבלי ההחלטות בדרג המדיני והצבאי ולהחזיר אותם להילחם" הסביר. לדבריו, "אם אני בקול שלי, בכל הצניעות, יכול להשפיע על המדיניות, ולייצג את הקול של עשרות אלפים שצופים בי ועוקבים אחרי, אז אני אצרח בכל הכוח, גם אם אני אחטוף ביקורת מהימין".

בתוכנית שבע, שבה התייחס אמיר להתנהלות הדרג המדיני והצבאי בעזה, אמר: "יש תחושה שמסרבים לקבל החלטה" אמר אמיר, "כל הזמן מחפשים איזשהו גלגל של תירוצים – עוד שבועיים, עוד חודש, הנה עוברים החגים ועכשיו כבר מדברים על תאריך נוסף".

"אין החלטה אסטרטגית ברצועה, אנחנו בתוך גלגל של תירוצים"

"אין החלטה אסטרטגית ברצועה, אנחנו בתוך גלגל של תירוצים"

141
28.04.25|יצחק אבוחצירא

אמיר ציין שינוי מסוים בדפוס התקשורתי, לפיו יש פחות "הדלפות" מהצבא המאשימות את הדרג המדיני בעיכוב הפעולות, בניגוד לתקופה קודמת. עם זאת, הוא הדגיש כי הבעיה המרכזית בעינה עומדת: "גם הדרג המדיני וגם הדרג הצבאי לא עונים על השאלה מה האסטרטגיה".

הוא הזהיר מההשלכות המבצעיות של הקיפאון: "אנחנו לא מתמרנים. בחלק מהמקומות אנחנו סטטיים, ובמקומות שאנחנו סטטיים אנחנו גם נתקלים. כוח צבאי עומד הוא כוח תחת סכנה". אמיר אף נתן דוגמה לתקרית בצפון הרצועה, בה חוליית מחבלים שתקפה חיילים יכולה הייתה, לדבריו, להגיע תוך דקות ספורות ליישוב ישראלי, ממחיש את הסכנה שטמונה בקרבה לגבול ללא הכרעה. "אני מרגיש שלא עונים לי" סיכם, "יש דבר יותר גרוע מלשקר – זה שלא עונים לך בכלל".

עקבו אחרינו גם ב-Google News