הדשדוש במלחמה בעזה: הפרשן הצבאי נועם אמיר הביע בתוכנית "שבע" בהגשת יערה זרד ביקורת חריפה על התנהלות המערכה ברצועת עזה, תוך שהוא מצביע על חוסר בהירות אסטרטגית ותחושת קיפאון מסוכנת.
נועם אמיר, הפרשן הצבאי, פתח את הדיון בתיאור "תחושת דשדוש" ותהה מדוע, חודשים רבים לאחר תחילת המערכה וקבלת ה"אור הירוק", עדיין לא התקבלה החלטה אסטרטגית ברורה לגבי רצועת עזה. "יש תחושה שמסרבים לקבל החלטה" אמר אמיר, "כל הזמן מחפשים איזשהו גלגל של תירוצים – עוד שבועיים, עוד חודש, הנה עוברים החגים ועכשיו כבר מדברים על תאריך נוסף".
אמיר ציין שינוי מסוים בדפוס התקשורתי, לפיו יש פחות "הדלפות" מהצבא המאשימות את הדרג המדיני בעיכוב הפעולות, בניגוד לתקופה קודמת. עם זאת, הוא הדגיש כי הבעיה המרכזית בעינה עומדת: "גם הדרג המדיני וגם הדרג הצבאי לא עונים על השאלה מה האסטרטגיה".

הוא הזהיר מההשלכות המבצעיות של הקיפאון: "אנחנו לא מתמרנים. בחלק מהמקומות אנחנו סטטיים, ובמקומות שאנחנו סטטיים אנחנו גם נתקלים. כוח צבאי עומד הוא כוח תחת סכנה". אמיר אף נתן דוגמה לתקרית בצפון הרצועה, בה חוליית מחבלים שתקפה חיילים יכולה הייתה, לדבריו, להגיע תוך דקות ספורות ליישוב ישראלי, ממחיש את הסכנה שטמונה בקרבה לגבול ללא הכרעה. "אני מרגיש שלא עונים לי" סיכם, "יש דבר יותר גרוע מלשקר – זה שלא עונים לך בכלל".
יעקב ברדוגו, הפרשן הפוליטי, חלק על קביעתו של אמיר בנוגע להפסקת ההדלפות המאשימות את הדרג המדיני. לטענתו, תדרוכים מסוג זה נמשכים גם תחת הרמטכ"ל הנוכחי. "אני לא מקבל את העניין הזה" אמר ברדוגו, "הרמטכ"ל הזה כן מתדרך שהוא רוצה לפעול ובולמים אותו".

ברדוגו התייחס באופן ספציפי ל"כותרת נוראית", כלשונו, בעיתון "ידיעות אחרונות" מיום שישי האחרון, שלטענתו נבעה מתדרוך צבאי. לדבריו, התדרוך יצר התפצלות מסוכנת בין גורמים "מוסריים" בצבא (כמו מפקד חיל האוויר, תומר בר, וטייסים ש"חוששים לפגוע בחפים מפשע") לבין גורמים "פחות מוסריים" או "מיליטנטיים" (כמו אלוף פיקוד המרכז, יניב עשור) ש"רוצים לפגוע".
"זה סוג של הדלפה נוראית בעיניי" קבע ברדוגו, "שנועדה לייצר את הנרטיב של 'אנחנו רוצים לפעול, הם לא נותנים לנו'." הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי הרמטכ"ל הנוכחי: "הרמטכ"ל, לצערי, מוקף באנשי הרצי הלוי, פועל באותה צורה".
