accessibility-icon
share-icon
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן | צילום: שאטרסטוק
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן | צילום: שאטרסטוק

יועץ ביידן: טראמפ יחתום מול איראן על הסכם דומה לזה של אובמה

רון דויטש

רון דויטש

כט ניסן ה'תשפה (27.04.25)

5

0

like

2

dislike

יועצו של הנשיא בידן לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן העריך בריאיון כי הסכם גרעין עתידי שטראמפ יגיע אליו מול איראן לא יהיה שונה מזה שהשיג הנשיא אובמה • דבריו מגיעים לאחר שבשבת נערך בעומאן סבב המגעים השלישי בין טהראן לוושינגטון


במידה וטראמפ יחתום על הסכם גרעין מול איראן, הוא יהיה בעל מאפיינים דומים להסכם ה-JCPOA עליו חתם הנשיא אובמה, כך העריך היום (ראשון) בריאיון לרשת האמריקאית ABC מי שהיה היועץ לביטחון לאומי בממשל ביידן ג'ייק סאליבן.

"כאשר עזבנו את הממשל, איראן הייתה בנקודה החלשה ביותר, אולי מאז המהפכה האסלאמית", ציין סאליבן כאשר הוא מונה כסיבות את הפגיעה הקשה בחיזבאללה וכן במערכות ההגנה האווירית האיראניות בעקבות התקיפות הישראליות. "לכן, התנאים הבשילו לדיפלומטיה והסכם", אמר.

maximize-image
הנשיא טראמפ | צילום: שאטרסטוק

סאליבן התייחס למאפייניו של הסכם שכזה וציין: "אני חושב שהמאפיינים של הסכם שכזה לא יהיו שונים מדי מההסכם שהגיעו אליו הנשיא אובמה ומזכיר המדינה קרי – אותו הנשיא טראמפ ביקר". עוד הוא העיר: "אני מוצא זאת מעניין מאוד שהרבה מהמבקרים של ההסכם ההוא תומכים במה שטראמפ מביא כעת".

דברי סאליבן מגיעים לאחר שבשבת נערך סבב המגעים השלישי בין איראן וארצות והברית שנערך בעומאן ונמשכו כשש שעות. שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י אמר בתום השיחות כי "יש רצינות ונחישות משני הצדדים, עם זאת – אנחנו זהירים עם האופטימיות שלנו לגבי הצלחת השיחות".

עקבו אחרינו גם ב-Google News