מנהיג ארגון הטרור של החות'ים, עבד אל-מלכ אל-חות'י, אמר הלילה (בין חמישי לשישי) כי הכוחות המזוינים של ארגון הטרור ביצעו השבוע שבעה התקפות טילים ומזל"טים, והגיעו לעומק מדינת ישראל, כשאחת מהן מכוונת לחיפה.
לדבריו, "גם התעמתנו תשע פעמים עם כוחות הצי האמריקני, תוך שימוש ב-27 טילי שיוט ומזל"ט אחד. ברוך השם, כוחות ההגנה האווירית שלנו הצליחו להפיל שלושה מל"טים אמריקאים MQ-9".

הוא טען כי השיגורים האלו הם ההוכחה הברורה לכישלון התקיפות האמריקניות, שלא הצליחו לעצור את השיגורים או לפגוע ביכולות של החות'ים. זאת במקביל לתקיפות האמריקניות שנמשכות באזור במטרה למגר את האיום הבטחוני.
התקיפות האמריקניות מגיעות במסגרת מבצע רוכב מחוספס – Operation Rough Rider, מבצע תקיפות אוויריות ופשיטות ממוקדות שבוצעו על ידי ארצות הברית והתנועה הדרומית נגד משטר החות'ים בתימן והתחילו במרץ האחרון עקבות פגיעת החות'ים בנתיבי השיט סביב מפרץ עדן ומצרי באב אל-מנדב.

מאז נובמבר 2023 החלו מעורבות החות'ים במלחמת חרבות ברזל ומצור החות'ים על ים סוף. ארגון הטרור של החות'ים החל לתקוף אוניות סוחר העושות דרכן לישראל וממנה בנתיבי השיט סביב תימן.
בזמנו, גם ממשל נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הוביל קואליציה של מדינות שביצעה מספר מבצעים צבאיים במטרה לבלום את המתקפות החות'יות על נתיבי השיט, בהם מבצע קשת פוסידון, מבצע שומר השגשוג והמתקפה האווירית בתימן.
