הכפר השקט בלב השרון נמצא רק חמישה קילומטרים מגדר ההפרדה, והמציאות שלו רחוקה מלהיות פסטורלית. קליעים שחודרים לבתים, פרצות בגדר, ותושבים שחוששים שילדיהם יהיו הקורבן הבא. תושבי המקום מבקשים: "לפני שיהיה מאוחר מדי – תתעוררו".
כפר יעבץ, מושב שקט בלב השרון, נמצא רק חמישה קילומטרים מגדר ההפרדה, ולא מוגדר תושב צמוד גדר כפי שהיה עד 2012. בעבר, צה"ל היה שם כדי להגן על התושבים, אך בשנים האחרונות הם חוששים לחייהם בשל הקרבה לערים השכנות טייבה וקלנסווה, והפרצות בגדר מפרים את שלוותם של תושבי המושב הוותיק.

בתים, רכבים וחצרות, בכל פינה יש סימנים. והפחד? הוא נוכח בכל שיחה: "אנחנו לא נותנים לילדים להסתובב לבד בשעות הערב", מספרת תושב המושב ואומרת כי "זה פשוט מסוכן". יש במושב מי שמרגישים שה-7 באוקטובר של השרון מתקרב. לדבריהם, ישנה התעצמות בזליגת הנשק והאירועים הפליליים, והמדינה לא נערכת.
יש מאות פניות למשטרה, תיעודים, אין ספור מספרי קריאה. אך לטענת התושבים, דבר לא משתנה. במוקד המשטרה מפנים אותם לתחנות שדות וטייבה. לדבריהם, כל תחנה זורקת אחריות ולא נותנת מענה לסכנה.
תזכרו את השם – כפר יעבץ, כי אם המשטרה והצבא לא יתפכחו, יש מי שחושב שהשבעה באוקטובר כבר בפתח באזור השרון ואיש לו יוכל להתנער מאחריות.
