בג"ץ קיבל היום (חמישי) את בקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו להגשת תצהירו ביום ראשון. זאת לאחר שמוקדם יותר נתניהו ביקש דחייה בהגשת התצהיר על פיטורי רונן בר עד ליום ראשון הקרוב על אף שהיה אמור להגיש זאת היום.
עורכי דינו של ראש הממשלה נימקו את בקשת הדחייה בהגשה המאוחרת של תצהיר ראש השב"כ בכך שעו"ד ציון אמיר, המייצג את הממשלה בעניין פיטורי רונן בר, שוהה כרגע בפולין וצפוי לשוב לארץ רק מחר.

כזכור, ביום שני האחרון ראש השב"כ רונן בר הגיש תצהיר על תפקודו בליל השבעה באוקטובר ובו דחה את ההאשמות לפיהן היה בידי השב"כ ידיעה מוקדמת על טבח השבעה באוקטובר, וכינה אותן "שקר והסתה ממוסדת כנגדי ונגד הארגון", כאשר לטענתו לא הוסתר דבר מהמערכת הביטחונית וראש הממשלה.
לאחר שטען כי הדחתו נבעה מציפייה לנאמנות אישית מצידו לרה"מ, לשכת ראש הממשלה הגיבה לתצהיר שהגיש ראש השב"כ לבג"ץ אודות פיטוריו: "רונן בר הגיש היום לבית המשפט העליון תצהיר שקר, שיופרך בפירוט בזמן הקרוב. חכו להמשך".
לפני כשבועיים, בג"ץ הוציא צו ביניים המורה על המשך כהונת רונן בר בראשות השב"כ על אף החלטת הממשלה. בצו קבעו השופטים כי כל אחד מהצדדים יגיש תצהיר התומך בטענותיו – ראש השב"כ על הישארותו בתפקיד וראש הממשלה על הדחתו.
