accessibility-icon
share-icon
נשיא סוריה הזמני, אחמד אל-שרע "אל ג'ולאני" | צילום: רויטרס
נשיא סוריה הזמני, אחמד אל-שרע "אל ג'ולאני" | צילום: רויטרס

דף חדש נפתח? אל-ג'ולאני שלח מסר לנשיא ארצות הברית טראמפ

רון דויטש

רון דויטש

כו ניסן ה'תשפה (24.04.25)

3

0

like

1

dislike

שליט סוריה הזמני אל-ג'ולאני שלח מסר לנשיא טראמפ דרך חבר בית הנבחרים קורי מילס שנפגש אתו בשבוע שעבר • לפי הדיווחים פגישתם עסקה בהסרת הסנקציות מעל המדינה, אולם מילס לא פירט על תוכן המסר שהועבר


נשיא סוריה הזמני אחמד א-שרע (אל-ג'ולאני) שלח מסר לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, כך אמר אמש (רביעי) לאתר בלומברג חבר בית הנבחרים האמריקאי קורי מילס, אשר מעביר את המכתב לנשיא.

מילס, אשר מכהן כחבר בוועדות ליחסי חוץ ולכוחות המזוינים של בית הנבחרים, לא פירט על תוכן המסר. חבר בית הנבחרים ביקר בדמשק בשבוע שעבר ונפגש עם הנשיא א-שרע, בפגישה שלפי הדיווח ארכה 90 דקות בה השניים עסקו בין היתר בהסרת הסנקציות מעל סוריה.

maximize-image
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

ברקע לדברים, הנשיא הזמני א-שרע התחייב אמש בריאיון לעיתון הניו יורק טיימס כי סוריה תמנע מאדמתה לשמש לצורך איום כלפי מדינות זרות, וטען שכל נוכחות צבאית זרה במדינה תיקח בחשבון עיקרון זה.

הנשיא הזמני התייחס בנוסף לסנקציות המוטלות על סוריה, ורמז כי חלק מהדרישות האמריקאיות שהוצגו לדמשק כתנאי להסרתן מעט מוגזמות. כמו כן, לדבריו, לפני שהמורדים בראשותו תפסו את השלטון הכלכלה במדינה נהרסה לחלוטין. "כאוס בסוריה יפגע לא רק במדינות השכנות, אלא בכל העולם", הזהיר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News